הותר לפרסום: אשר חסנו הוא ההרוג בדרום הר חברון

אשר חסנו, תושב קרית ארבע, יצא מרכבו בדרום הר חברון כתוצאה מיידוי אבנים, ונדרס על ידי משאית. הנהג טוען: מדובר בתאונה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/10/15 11:08 ז בחשון התשעו

הותר לפרסום: אשר חסנו הוא ההרוג בדרום הר חברון
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

אברהם אשר חסנו, תושב קרית ארבע בן 54, הוא הישראלי שנרצח באירוע יידוי האבנים והדריסה בדרום הר חברון היום בצהריים (ג'), כך הותר לפרסום.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי רכבו של חסנו נפגע בשמשה הקדמית מאבנים שיידו לעברו. חסנו ירד מהרכב חמוש באלה, ככל הנראה כדי לתפוס את מידי האבנים ומשאית פגעה בו ופצעה אותו באורח אנוש. לאחר שנדרס איש לא עצר להגיש לו עזרה במשך דקות ארוכות, עד אשר הגיע למקום חובש צה"ל. מותו נקבע במקום.

נהג המשאית הפוגעת נמלט מהמקום לכיוון הכפר דורא, אך כשעה מאוחר יותר הסגיר עצמו למשטרה הפלסטינית וטען שמדובר בתאונה וחשש לעצור. מנגד, טוענים המתיישבים כי מדובר בפיגוע, שכן חסנו הסתובב במקום במשך דקות ארוכות חמוש באלה, ואף צולם בידי עוברי אורח.

חסנו, נשוי לרותי, אב לשבעה ילדים וסב לתשעה נכדים. עבד כמנהל המטבח בישיבה התיכונית עותניאל. בקרית ארבע הספידו אותו וסיפרו כי היה פעיל חברתי ואהוב על כולם . עם חיוך תמידי ושמחת חיים. בשכונת ממרא והוביל פעילויות הפגה ושיעורי תורה במהלך כל השנה ובפרט בחופשת הקיץ ובחגים. הכל ללא תמורה ובהתנדבות תוך שהוא רותם עימו גופים רבים למען פעילות הפגה ובפרט בימים אלו. מעבר להכל שיעורי תורה היו תדיר בביתו ובהכנסת אורחים כיד המלך לכל באי שיעורי התורה.

מועצת קרית ארבע מסרה כי "בית קרית ארבע חברון מבכה מרה את הרצחו של תושב הקריה, אברהם (אשר) חסנו הי"ד ע"י פורעים מחבלים בדרכו לביתו. אשר הקדיש את חייו לילדי קרית ארבע, השקיע את כולו באהבה למען הקהילה. הלוויה תתקיים היום (ג') בבית העלמין העתיק בקרית ארבע חברון. מועד ימסר בהמשך.

מקום הפיגוע (צילום: דוברות הר חברון):

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/1020201535479.mp4[/embed]

הבוקר (ג') תקף מחבל תקף חייל צה"ל בסמוך ליישוב נגוהות במועצה האזורית הר חברון ופצע אותו ככל הנראה באורח קל. המחבל נוטרל. כוחות רבים במקום האירוע.

התקיפה התרחשה במהלך התפרעות של עשרות פלסטינים בכפר בית עווה, בסמוך ליישוב נגוהות. כוח של צה"ל שיצא מרכב על מנת להשתלט על ההתפרעות הותקף על ידי המחבל. החייל נפצע באורח קל, וטופל במקום. יתר הלוחמים ירו במחבל וחיסלו אותו.

אתמול הובא למנוחות סמל עומרי לוי, חייל צה"ל שנרצח בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע. היום תנותח גופתו של הבטום זרהום, הנתין האריתראי שנהרג בשוגג בפיגוע, לאחר שישראלים שחשבו אותו למחבל תקפו אותו בברוטלויות.

בימים האחרונים מתגברים הפיגועים ביהודה ושומרון, ובמקביל נרשמת ירידה באירועים הביטחוניים בתוך הקו הירוק. בשבת האחרונה התרחשו חמישה פיגועי דקירה, מתוכם שלושה בחברון, אחד במחסום קלנדיה ואחד בארמון הנציב בירושלים.