הותר לפרסום: שמות שני תלמידי ישיבות ההסדר שנהרגו בתאונת האימונים

הותרו לפרסום שמותיהם של ההרוגים בתאונת האימונים: סגן אבשלום ערמוני ז"ל תלמיד ישיבת עתניאל וסמ"ר אבינועם הכהן ז"ל תלמיד ישיבת ההסדר באלון מורה. הרב לבנון על סמ"ר אבינועם: "עדינו העצני". הישיבה בעתניאל על סגן ערמוני: "מתלמידנו המובחרים". יהי זכרם ברוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/17 12:37 ז בתשרי התשעח

הותר לפרסום: שמות שני תלמידי ישיבות ההסדר שנהרגו בתאונת האימונים
אבשלום ערמוני ואבינועם הכהן, צילום: דובר צה"ל

שמותיהם של קצין וחייל  צה"ל שנהרגו הלילה (ד') בהתהפכות רק''ם מסוג תומ''ת במהלך אימון ברמת הגולן

 

דובר צה"ל מוסר את שמותיהם של קצין וחייל צה"ל סג"ם אבשלום ערמוני ז"ל, בן 22 מבית חורון וסמל אבינעם דוד כהן ז"ל, בן 22 מירושלים, שנהרגו הלילה (ד') בהתהפכות רק''ם מסוג תומ''ת במהלך אימון ברמת הגולן. סג"ם אבשלום ערמוני ז"ל הועלה מדרגת סג"ם לדרגת סגן לאחר מותו. סמל אבינעם דוד כהן ז"ל הועלה מדרגת סמל לדרגת סמ"ר לאחר מותו.

 

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר: "איגוד ישיבות ההסדר אבל על חיילי צהל שנפלו הלילה בעת מילוי תפקידם ובהם תלמידינו מישיבת ההסדר בעתניאל, קצין צה"ל אבשלום ערמוני ז"ל  ותלמיד ישיבת אלון מורה,  סמל אבינועם כהן ז"ל. הרב אליקים לבנון ראש ישיבת אלון מורה אמר כי אבינועם היה "עדינו העצני" נעים הליכות, מצוין במידות טובות ובאהבת תורה, חייל ומפקד למופת ואהוב על חבריו. לב כולנו עם בני המשפחות היקרים".

מישיבת עתניאל מסרו: ישיבת בית ועד לתורה הר חברון שותפה באהבה גדולה ובכאב גדול לידידינו היקרים בני משפחת ערמוני. אבשלום ז"ל היה מתלמידינו המובחרים. היה מנהיג ומוביל בכל תחום: בהתמדתו בתורת ישראל ובאהבתו ומסירותו למדינת ישראל. אבשלום בחר להיות קצין קרבי למרות אהבתו לתורה - בגלל אהבתו ומסירותו לעם לארץ ולמדינה. הישיבה, רבניה ותלמידיה מכירים את המשפחה, מעריצים אותה, ומתפללים לשלומה".

אבשלום ערמוני ז"ל הוא בן דודה של נעמה הנקין שנרצחה לפני שנתיים יחד עם בעלה הרב איתם בסמוך לאיתמר.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי סמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר התותח נסע כחלק משיירה משוריינת במהלך תרגיל מפקדי פלוגות וגדודים, בציר העפר המקביל לכביש שבין צומת נפח לצומת וואסט, מדרום לצפון. בשלב מסוים השיירה החלה לחצות את הכביש שנחסם לטובת כך, לכיוון מזרח, במטרה להגיע לשטח האימונים "שכפצ"י דאלווי" הסמוך, ולהמשיך באימון.

התותח המתנייע שנפגע השלים את חציית הכביש, אולם לאחר מכן, במקום לפנות מיד שמאלה, נהג הכלי המשוריין פנה ימינה ואז מיד שמאלה במעין פרסה שבה השלים סיבוב חד של 180 מעלות. בנקודה זו, תוך כדי פניית הפרסה, דיווח הנהג כי סונוור מרכבי השיירה שהיו מולו, ואז התותח נפל לתעלה שעומקה 8-6 מטרים.

מפקד המחלקה והסמל שהיו בצריח התותח הממונע נהרגו, וארבעה לוחמים נוספים נפצעו. אחד משני החללים היה לכוד במשך כשעתיים מתחת לתומ"ת עד שחולץ.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן