הושגה הסכמה: תחנות מד"א ביו"ש לא ייסגרו

לאחר משא ומתן ארוך העביר משרד ראש הממשלה עם משרד האוצר התחייבות להעברת התקציב למד"א. דגן: "התבונה ניצחה"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 28/03/19 15:09 כא באדר ב'

הושגה הסכמה: תחנות מד"א ביו"ש לא ייסגרו
ארכיון: אמבולנס של מד"א, צילום: פלאש 90

לאחר סאגה של כמעט חודשיים, בה איים מגן דוד אדום על סגירת כ-10 תחנות מד"א ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן, היום (ה') הושגה הסכמה בין גורמים מטעם הממשלה ומטעם מד"א על העברת הסכום הנדרש למד"א בכדי להמשיך את הפעילות ביו"ש.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן התערב על מנת להשיג את ההסכמה בין הצדדים ואמר: "התבונה ניצחה. עם זאת אנחנו לא מוכנים לעבור את הסאגה הזו שוב בעוד שנה. אני דורש לכנס ישיבה בנושא, ולהכניס את רפואת החירום ביהודה ושומרון לבסיס התקציב, וכל דבר אחר בעניין זה, יהיה פשע וזלזול בוטה בחיי אדם, ובתושבי יו"ש".

יו"ר מועצת יש"ע, חננאל דורני

יו"ר מועצת יש"ע, חננאל דורניצילום: מירי צחי

מוקדם יותר היום, מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר לחדשות כיפה כי הוא מפנה אצבע מאשימה לממשלה ולמועצת יש"ע: "ראשי יש"ע נרדמים בשמירה. הם צריכים לעשות את תפקידם ולדאוג לתושבים שלהם". 

יו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון בכנסת האחרונה, ח"כ מוטי יוגב, ברך על פתרון משבר תחנות ההזנקה ואמר: "מודה לראש הממשלה ואנשי משרדו וסגן שר הבריאות על פתרון בעיית נקודות ההזנקה ביו"ש. מצווים להציל חיים בכל מקום".

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני אמר בעקבות ההחלטה כי במועצת יש"ע לא יכולו לשבת בשקט בשעה שהתושבים נמצאים בסכנת חיים ממשית. "לאחר שיחות רבות וניסיונות להביא לפתרון, אני מודה לראש הממשלה ואנשי לשכתו שלא שקטו עד לפיתרון המשבר וכן לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן שיחד סייעו לפתור את הבעיה. בכך, סייענו לשמור על חיי אדם. נמשיך לפעול למען בריאותם והצלת חייהם של תושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן ושל חיילי צה"ל המשרתים באזור".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן