הורי הנספים באסון נחל צפית: "דורשים ועדת חקירה בלתי תלויה"

ההורים השכולים כינסו מסיבת עיתונאים, שבה האשימו את הרשויות באזלת יד. "חיינו התהפכו, באסון הזה מעורבים הרבה גורמים שצריכים לעשות בדק בית ולקחת אחריות", אמה אמה של אלה אור ז"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/18 10:56 כו בתמוז התשעח

הורי הנספים באסון נחל צפית: "דורשים ועדת חקירה בלתי תלויה"
החילוץ בנחל צפית, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

כחודשיים וחצי לאחר אסון השיטפון בנחל צפית, כינסו הבוקר (ב') ההורים השכולים מסיבת עיתונאים בגבעתיים, שבה קראו להקים ועדה בלתי תלויה לחקירת האירוע הטראגי.  

איציק אור, אביה של אלה אור, אמר: "ביום חמישי, י"א באייר 26, באפריל, עולמנו נחרב. הילדים ניספו באסון נוראי שמקורו במחדל נוראי שאסור שיחזור לעולם. אנחנו ההורים מאוחדים שאסון כזה לא יחזור לעולם. לא ננוח ונשקוט עד שנוודא שאסון כזה לא יחזור לעולם".

שרית אור, אימה של אלה, הוסיפה: "לעולם לא אשכח את היום שיצאה לטיול הנורא ממנו לא שבה. החקירה מתנהלת, אי אפשר לפרט אבל את הדברים חמורים. מאז האסון התהפכו חיינו ההתמודדות קשה מנשוא המחשבות לא מרפות. באסון הזה נספו ילדינו, מעגל נפגעים גדול. אחים, אחיות, סבים סבתות צוותי חינוך וחברים. באסון הזה מעורבים הרבה גורמים שצריכים לעשות בדק בית ולקחת אחריות".

יעל כהן, אמא של רומי כהן, אמרה: "עד היום אף אחד לא לקח אחריות על האסון במכינת בני ציון. חודשיים וחצי אחרי, אנחנו מבינים שיש מכלול של גורמים שאחראים. איפה המדינה? איפה משרד החינוך? איפה משרד הביטחון? הבת שלי יצאה מבית הספר והלכה למכינה קדם צבאית. כל אחד מגלגל את האחריות ממנו והלאה. זה מה שקורה היום ואנחנו לא נסכים שזה ימשיך לקרות. חייבת לקום ועדת חקירה בלתי תלויה ברשות שופט בדימוס".