הורים סירבו לחסן את ילדם: משרד הבריאות אסר על כניסתם לגן

לראשונה: משרד הבריאות הורה לאסור על כניסת 14 ילדים לא מחוסנים מנגיף החצבת לגנים במועצה האזורית חריש עד אשר הוריהם יחסנו אותם

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/18 19:45 יז בטבת התשעט

הורים סירבו לחסן את ילדם: משרד הבריאות אסר על כניסתם לגן
חיסון לחצבת. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

פרופ' שמואל רשפון רופא מחוז צפון במשרד הבריאות שיגר היום (ג') מכתב לראש המועצה המקומית חריש, והורה לו לאסור כניסת 14 ילדים לשני גנים ביישוב בגלל שאלו לא חוסנו. 

לאחר שהתגלו שישה מקרי חצבת בחריש החליטו במועצה לקיים מבצע חיסונים מיוחד. אולם, 14 הורים, "גן מעיין אמונה" ו"גן נחמן" סירבו לחסן את ילדהם. פרופ' רשפון הזהיר את ראש המועצה: "אלו הגנים בהם נמצאו חולי חצבת והילדים הלא מחוסנים האלו עלולים לחלות בחצבת בזמן הקרוב ולהדביק ילדים אשר אסור להם לקבל חיסון נגד המחלה ונשים הרות בקרבם עלולה המחלה להיות קשה וקטלנית".

עוד כתב הפרופסור "בתוקף סמכותי על פי סעיף 19 לפקודת בריאות העם, אני קובע שהחל מהיום ועד להודעה חדשה ממני אסור ל-14 הילדים שלא חוסנו להיכנס לגני הילדים. הם יהיו רשאים לחזור ולבקר בגנים מיד לאחר שיקבלו לפחות מנה אחת של חיסון נגד חצבת. הם יכולים לקבל אותו בלשכת הבריאות הנפתחת". 

כשפרצה המחלה, לפני כחמישה חודשים, בדק סגן שר הבריאות ליצמן אפשרות לאסור על ילדים להגיע למוסדות החינוך: "ילדים לא מחוסנים לא רק נמצאים בסיכון לתחלואה כאמור, אלא גם מסכנים את מי שנמצא בסביבתם בשל הפרת 'חסינות עדר' ובשל יכולתם להדביק במידה ויהיו חולים. סיכון זה עולה כאשר ילד נמצא במסגרות חינוכיות עם ילדים נוספים בשל הצפיפות היחסית, החללים הסגורים ואופי הילדים".