הועד האולימפי לשרה רגב: "איסור קיום תחרויות בשבת - פגיעה בספורט הישראלי"

במכתב ששלח מנכ"ל הועד האולימפי נטען כי אגודות הספורט השונות ייפגעו באופן אנוש מהמהלך המונע מהם לקיים תחרויות ואימונים בשבתות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/18 17:40 כה באב התשעח

הועד האולימפי לשרה רגב: "איסור קיום תחרויות בשבת - פגיעה בספורט הישראלי"
השרה מירי רגב, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הועד האולימפי בישראל תוקף את השרה מירי רגב על התיקון שהעבירה לאחרונה, המונע מאיגודי הספורט השונים לקיים תחרויות ספורט בשבתות. במכתב ששלח מנכ"ל הועד האולימפי גילי לוסטיג למנכ"ל משרד התרבות והספורט ופורסם ב'חברת החדשות', נכתב כי "יישום התיקון לחוק עלול לפגוע פגיעה אנושה ביכולותיהם של איגודי ספורט להתקיים, כפי שציינו בפנינו באופן חד משמעי איגודי ספורט אולימפיים. אנו מבקשים דיאלוג פורה ולא תכתיבים חד-צדדים".

לדבריו, התיקון מנוגד לאמנה האולימפית, מאחר והוא ניסיון של המדינה להפעיל לחץ דתי על איגודי הספורט. "כל ניסיון למנוע קיום פעילות ספורטיבית, בהתאם לציווי הדת, מנוגד כאמור לעיל לאמנה האולימפית הבינלאומי", ציין לוסטיג במכתבו. "לכן, כל ניסיון להטמיע בספורט הישראלי ערכים שלא עולים בקנה אחד עם ערכי הספורט הבינלאומי לא יתקבל בגופים האמונים על הספורט העולמי ועלולים להביא לסנקציות כדוגמת הרחקה, השעיה ושלילת הכרה מהמדינה המפרה".

לרוץ בחוץ

לרוץ בחוץצילום: shutterstock

ראשי התאחדויות ואיגודי ספורט נוספים בארץ תקפו את התיקון החדש שהעביר משרד הספורט. "ההתניה החדשה של מירי רגב היא שליפה מהמותן, היא אומרת משהו שהוא לא ריאלי והיא כמובן לא בדקה אותו", אמר יו"ר איגוד השחייה, סימון דוידסון ל'חברת החדשות'. "הצעד הזה לא הוגן. היא לא התייעצה איתנו קודם והיא לא מבינה את המשמעויות של לא לקיים תחרויות בשבת. באליפות כמו אליפות ישראל אנחנו נעזרים בעשרות שופטים וכולם מתנדבים, ללא יוצא מן הכלל. אם נקיים את כל האליפות בימי חול, אנחנו נצטרך לשלם להם".

התיקון שהעבירה לפני כשבועיים השרה מירי רגב מגיע לאחר מאבק ארוך, ובעקבות עתירה שהוגשה באמצעות פרופ' אביעד הכהן על ידי נחמן רוזנברג ואיתן זליגר מארגון נבחרת השבת. התיקון קובע כי אחד מתנאי הסף לקבלת תמיכות תקציביות לאגודות ספורט ממשרד הספורט יהיו רק לאחר שיוכח כי גם ספורטאים השומרים שבת יוכלו להתחרות בתחרויות הספורט שתחת האיגודים השונים. ולמעשה מתנה את תמיכת משרד הספורט באיגודים בכך שישמרו שבת.