לאחר שלוש שנים וחצי: הנרצח הוכר כנפגע פעולות האיבה

בעקבות ממצאים חדשים, משרד הביטחון החליט להכיר בדוד בר-קפרא הי"ד כנפגע פעולות האיבה. משפחתו של בר-קפרא: "נשבענו שלא ננוח עד אשר יובאו הרוצחים לדין"

חדשות כיפה מערכת כיפה 29/01/19 13:59 כג בשבט התשעט

לאחר שלוש שנים וחצי: הנרצח הוכר כנפגע פעולות האיבה
דוד בר-קפרא הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

משרד הביטחון הודיע היום (ג') כי הוא החליט להכיר בדוד בר-קפרא ז"ל, שנרצח לפני שלוש שנים וחצי על ידי פלסטינים, כנפגע פעולות איבה. משפחתו של בר-קפרא תוכל לממש את כעת את מלוא הזכויות שמגיעות לה: "אנו מברכים על החלטת הרשות המאשרת להכיר ברצח אבינו דוד בר קפרא ה' יקום דמו כנפגע טרור".

דוד בר-קפרא נמצא ב-24 ביוני 2015 כשהוא מוטל בכרם שבבעלותו במושב פדייה שבמרכז. הוא פונה לבית חולים במצב אנוש ובהמשך נפטר מפצעיו. הנאשמים בתקיפה, פלסטינים ששהו בישראל בניגוד לחוק, הועמדו לדין באשמת רצח וטענו כי לא התכוונו לרצוח אותו. "הרוצחים לא חדלו מהכאת אבינו בכל חלקי גופו באכזריות אין קץ בלבנים ובמקלות מעדר", טענו במשפחה.

ממשרד הביטחון נמסר כי למרות שמשפחתו ביקשה להכיר בו כקורבן פעולת איבה פעמיים ונדחתה, לפי ממצאים חדשים שהובאו בפני המשרד בהמשך להכרעות הדין, המורשעים "נקטו באלימות חריגה ואכזרית כלפי המנוח", גם כשכבר לא היה יכול להתגונן מפניהם. הרשות המאשרת במשרד הביטחון החליטה בשל כך לשנות את החלטתה, וקבעה כי יש יסוד סביר להכיר בהר-קפרא כנפגע פעולות איבה. 

הסגן הבכיר ליועמ"ש מערכת הביטחון, עו"ד ידידיה אורון, אמר כי החלטתו התבססה על "האכזריות והאלימות החריגה מעבר לנדרש למעשי השוד". לדבריו, "רק לאחר שהיכו בו את מכות המוות, חיפשו בכיסיו ולא מצאו כסף. הוכח כי הפגיעה במנוח לא היתה נחוצה לנטרולו ולשדידת רכוש. לו היו מפסיקים את האלימות כשהוא שוכב וחסר יכולת להתגונן, ייתכן שהיה מקום לקבוע שהאלימות הינה לצורך השוד".

במשפחת בר קפרא ברכו היום על ההחלטה: "הרוצחים לא חדלו מהכאת אבינו בכל חלקי גופו באכזריות אין קץ בלבנים ובמקלות מעדר. אנו מברכים על כך שהרשות המאשרת חזרה בה מעמדתה ואימצה את גרסת המשפחה כפי שהובאה בפני שני הרכבי בית המשפט שדנו בתיק. נשבענו שלא ננוח עד אשר יובאו הרוצחים לדין ושנמשיך במאבקנו עד אשר אבינו יוכר כנפגע אירוע טרור."