ההתפרעויות בגבול עזה נמשכות: ליברמן הורה על צמצום מרחב הדיג העזה

סיכום אירועי השבת: ההפגנות האלימות של פעילי חמאס הסלימו כאשר המפגינים השליכו מטענים לעבר כוחותינו. בתגובה צה"ל תקף עמדות חמאס ושר הביטחון הורה על צמצום מרחב הדיג של הדייגים ברצועה

חדשות כיפה מירב כהן 06/10/18 20:19 כז בתשרי התשעט

ההתפרעויות בגבול עזה נמשכות: ליברמן הורה על צמצום מרחב הדיג העזה
ההתפרעויות על הגדר בליל שבת, צילום: דובר צה"ל

בעקבות ההתפרעויות בסוף השבוע בגבול עזה הורה שר הביטחון, אביגדור ליברמן על צמצום מרחב הדיג ברצועה. 

כ-20 אלף פלסטינים התפרעו בכמה מוקדים במהלך השבת. המתפרעים הבעירו צמיגים והשליכו מטענים לעבר החיילים - שהשיבו בירי לפיזור הפגנות. בנוסף, כוחות צה"ל זיהו עשרה חשודים שחצו את גדר המערכת מצפון רצועת עזה לשטח ישראל, זרקו רימונים בסמוך לגדר וחזרו מיד לשטח הרצועה. בתגובה ביצעו כלי טיס של מטוסי חיל האוויר שתי תקיפות בצפון רצועת עזה. הפלסטינים דיווחו על שלושה הרוגים - נער בן 12 ושני צעירים בני 24 ו-28. אין נפגעים בקרב חיילי צה"ל. בכרם שלום, הסמוך לגדר, הסתגרו התושבים בבתים בשל העשן הכבד שאופף את האזור. כמו כן, כבישים הסמוכים לגבול בלפחות ארבעה אזורים נחסמו.

בשל ההתפרעויות האלימות שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה לפני זמן קצר, בתום התייעצות ביטחונית עם גורמי הביטחון, על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה מ-9 ל-6 מיילים ימיים. החלטת שר הביטחון ליברמן התקבלה בעקבות הניסיונות לפגוע בכוחות צה"ל ולהוציא משטי התרסה. שר הביטחון הנחה את כוחות הביטחון להיערך לנקיטת צעדים נוספים אם אירועי האלימות ימשכו.