ההצעה של גנץ ליעלון

ראש חוסן לישראל הציע לשר הביטחון לשעבר שלושה מקומות בעשירייה הראשונה. עם זאת, יעלון לא ממהר לקבל את ההצעה מאחר ובמידה וגנץ יצרף אליו מפלגות נוספות, חבר הליכוד בעבר יידחק למקומות נמוכים יותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/19 21:49 יז בשבט התשעט

ההצעה של גנץ ליעלון
יתאחדו יחדיו כדי להפיל את נתניהו? יעלון וגנץ מאחורי ראש הממשלה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

המשא ומתן בין בני גנץ למשה בוגי יעלון נמשך והערב (רביעי) פורסם בחדשות 12 כי ראש מפלגת חוסן לישראל הציע לראש תל"ם מספר שריונים במקומות ריאליים.

לפי הדיווח, גנץ הציע ליעלון 3 מקומות בעשירייה הראשונה במידה והרשימות של שתי המפלגות ירוצו יחדיו לקראת הבחירות.

שר הביטחון לשעבר עדיין לא החליט כיצד לפעול, זאת מאחר והוא מנהל מגעים גם עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. אחת הסיבות שיעלון מתלבט היא ההערכה שבמידה וגנץ יחליט לצרף למפלגתו מפלגות נוספות, כדוגמת יש עתיד או גשר של אורלי לוי אבקסיס, שריוניו של יעלון יידחקו למקומות נמוכים יותר.

מוקדם יותר הצהיר חבר הליכוד לשעבר כי לא ישב בממשלה שאותה ירכיב בנימין נתניהו. "כאיש ימין המעדיף את טובת המדינה, איני מתכוון לשבת עם נתניהו", הוא אמר בראיון לרדיו דרום והוסיף כי "בתפקידי כשר בטחון בממשלתו של נתניהו, נוכחתי לדעת שבסוגיות מסוימות הועדף בצע כסף על פני טובת המדינה".

לדבריו, "לא יכולתי לטאטא את זה מתחת לשטיח ולכן נפרדו דרכינו והצהרתי כי לא אשב בממשלה של בנימין נתניהו. המהלך אותו אני מקדם בשבועות האחרונים, נועד ליצור כוח רציונלי, המחבר אותי בעל תפיסת עולם ימנית, ניצית אך ממלכתית, יחד עם עוד כוחות ממלכתיים, לא הזויים, מקצה כזה או מקצה אחר. עם חיבור כוחות נכון נוכל לקבל מנדט מהציבור להוביל את המדינה לדרך חדשה, מתוך בחירה באחריות".