ההפגנה בכיכר רבין: "הבן שלי נרצח ומדברים איתי על קירות"

מאות מפגינים הגיעו הערב לכיכר רבין בתל אביב כדי להזדהות עם קורבנות הפיגוע בברקן לפני חודשיים ולזעוק את כאבם. איריס חג'בי, אמו של זיו אמרה: "הבן שלי נרצח ומדברים איתי על קירות. המשפחות האלה צריכות לדעת שמה שיקרה להן זה שהמשפחות יוגלו מעבר למדינה הזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/18 21:54 ז בטבת התשעט

ההפגנה בכיכר רבין: "הבן שלי נרצח ומדברים איתי על קירות"
ההפגה בכיכר רבין, צילום: פלאש 90

מאות משתתפים הערב (שבת) בעצרת בכיכר רבין בתל אביב בעצרת לזכר קורבנות הפיגוע באזור התעשייה ברקן בשומרון, קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי, שאירע לפני חודשיים ופתח את גל ההסלמה הביטחונית ביהודה ושומרון. איריס חג'בי, אמו של זיו אמרה: "הבן שלי נרצח ומדברים איתי על קירות. המשפחות האלה צריכות לדעת שמה שיקרה להן זה שהמשפחות יוגלו מעבר למדינה הזאת".

איריס חג'בי ביקשה בשם המשפחות השכולות שהממשלה וראש הממשלה ושר הביטחון "ייתנו גושפנקא לעונש מוות למחבלים, הריסת בתים, הגליית המשפחות ושלא יתנו להם כספים. לא יכול להיות שאנחנו נחיה בחוסר ביטחון והם יצחקו עלינו. היום הרסו את בית המחבל של רונן וכבר אבו מאזן אמר שהוא יבנה את ביתו מחדש. אין הרתעות במדינה הזאת".

ההפגה בכיכר רבין

ההפגה בכיכר רביןצילום: פלאש 90

טל חג'בי, אח של זיו, אמר: "אנחנו עם מלוכד ורוצים את השינוי הזה. אנחנו פה הערב כדי לזעוק את זעקתם של אחי זיו שלא פה ושל קים שכבר לא פה, של רונן שלא פה, של רון שלא פה, של דני ועוד כל כך הרבה יקרים שלא איתנו פה ולא יכולים לזעוק את הזעקה הזאת. אנחנו היום עומדים פה ומחר זה יכול להיות כל אחד ואחד מכם. אנחנו כאן להסביר לממשלה שדי, חלאס, אי אפשר להמשיך עם החיים ככה. צריך שינוי, הם צריכים לפחד מאיתנו ולא אנחנו לחשוש מהם. צריכה להיות אפס סובלנות לפיגועים. דם יהודי הוא לא הפקר".

רפי לבנגרונד, אביה של קים ז"ל, אמר בעצרת: "אומרים שיש קשר מיוחד בן בנות לאבא וכך היה עם קים. שוחחנו על כל נושא שבעולם. לא היה יום שלא דיברנו. קים הייתה אימא ורעייה למופת. היום אנחנו מייצגים את כולם - ימין שמאל, חילונים ודתיים. הטרור הפלסטיני לא מבחין במגזרים. מספיק שתהיה יהודי, זו סיבה לטרור לרצוח אותה. ביום הפיגוע נסעתי למפעל של קים כמו מטורף. היו מחסומים וזה לא עצר אותי. כשהגעתי, ראיתי את בתי כפותה בידיים ומדממת. אני לא מאחל את המראות לשונאים שלי. פחד וחוסר אונים וכאב שהיא חוותה".  

ההפגה בכיכר רבין

ההפגה בכיכר רביןצילום: פלאש 90

בעצרת נשא דברים גם ולדימיר לוברסקי, לוחם דובדבן רונן לוברסקי ז"ל, שבית המחבל שהרג אותו נהרס הלילה בפעילות כוחות צה"ל: "קיבלתי בבוקר טלפון ממפקד דובדבן כשהם היו בשטח והוא הודיע שהמשימה הושלמה ובית המחבל נהרס. שואלים אם זה סגר מעגל או שזה מנחם? זה מנחם במידה קטנה אבל אני רואה את זה כהתחלה של דרך ואני מקווה שתהיה דרך של מלחמה בטרור ושל מיגור סופי של הטרור".


"אני פונה לראש הממשלה נתניהו: תפסיק להתגונן. צריך לתקוף אותם. הם רואים את חולשתנו וזה לא מרתיע אותם אלה הם מעודדים. המחבל שפגע בחייל בבית אל הסגיר את עצמו - זו תוצאה של לחץ שהצבא מפעיל בימים האחרונים. צריך להוריד כפפות משי במלחמה בטרור. אני מודה לכוחות הביטחון וליחידת דובדבן שהשתתפו בהריסת הבית והם אלו שתפסו את המחבל שהרג את רונן. אני יודע כמה הם מקריבים לילה לילה כדי שכולנו נוכל לחיות כאן בשלווה. אני אסיר תודה לחבר'ה הצעירים האלה. הם ממש מלאכים, אני מאמין שכל החיילים שלנו הם כאלה. תודה לכל כוחות הביטחון".

המפגינים ביקשו להעביר מסר לממשלה ולגורמי הביטחון שלא להרפות ולשים ידם על המחבל אשרף נעאלווה, שהצליח להימלט ולהסתתר יותר מחודשיים, אולם עם חיסולו ביום חמישי לפנות בוקר החליטו המשפחות לשנות את יעד ההפגנה ולדרוש ביטחון לכלל אזרחי ישראל.


גיא יחזקאל, בעלה של קים שנרצחה בפיגוע, כתב בדף הפייסבוק שלו: "קאי רק בן שנה וחצי ולא יזכה להכיר את אמא. איבדנו את קים היקרה ונצטרך ללמוד לחיות עם האסון הנורא. אני רוצה שקאי יגדל להיות ילד שמח ומאושר ומתכוון לעשות הכול שכך יהיה. אני מרגיש צורך למנוע אסונות נוספים. זו ממש הרגשת שליחות למלא את צוואתה הרוחנית של אשתי האהובה. עם ישראל מחזק אותנו בשעתנו הקשה, מעודד ומחבק. אבל זה לא מספיק! נזעק את זעקתה של קים ונפעל להגברת בטחון האזרחים".