ההסכם שהופר: עצמה יהודית יישארו מחוץ להסכם איחוד המפלגות?

איתמר בין גביר, מראשי עצמה יהודית, טוען כי באיחוד הלאומי חזרו בהם מהסכם האיחוד עם מפלגתו שנחתם טרם האיחוד עם הבית היהודי: "באיחוד הלאומי יש אגו והכבוד גורמים להם לסרב להקמת בלוק טכני וצעד זה ייזכר לדראון עולם". המגעים עם אלי ישי עדיין נמשכים

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 17/02/19 09:10 יב באדר א'

ההסכם שהופר: עצמה יהודית יישארו מחוץ להסכם איחוד המפלגות?
ראשי 'עצמה יהודית' ד"ר מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, צילום: Hadas Parush/Flash90

איתמר בן גביר ממפלגת עצמה יהודית, סיפר בגלי ישראל, כי מפלגתו חתמה על איחוד מפלגות מול האיחוד הלאומי. ההסכם הותנה בהסכמת הבית היהודי, ובו הוחלט כי הם ישובצו מקומות 4 ו-7 ברשימה מאוחדת. הבית היהודי סירבו להכניס את ראשי עצמה יהודית לרשימה, והם נשארו בחוץ. 

החשיפה באה בעקבות דבריו של סמוטריץ כי הוצעו לאנשי עוצמה מקומות אטרקטיביים ברשימה אך הם סירבו. עו"ד בן גביר הסביר כי האיחוד הלאומי חזרו בהם מההסכם שנחתם טרם האיחוד עם הבית היהודי: "כנראה שיש גורמים באיחוד הלאומי שהאגו והכבוד גורמים להם לסרב להקמת בלוק טכני וצעד זה ייזכר לדראון עולם".

 יו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ', אמר הבוקר בקול ברמה כי הוא העריך שאת אלי ישי יהיה ניתן לצרף לרשימה גם אחרי האיחוד עם הבית היהודי: "זה חיבור פחות מורכב", והוסיף, "המיקומים ברשימה לא קבועים במסמרות של ברזל". 


 

סירובה של מפלגת הבית היהודי להתאחד עם מפלגת עצמה יהודית היתה על פי דעת של רבנים רבים. בין היתר, הרב דרקומן ורב מדן. יחד עם זאת נשמעו קולות רבים הקוראים ל'בלוק טכני' כדי להבטיח את כניסתם של המפלגות הסרוגות לכנסת ה-21. 

ראש הממשלה נתניהו טען כי בליכוד נעשו סקרים המוכחים כי במקרה של איחוד המפלגות (הבית היהודי, איחוד לאומי, יחד ועצמה יהודית) ניתן יהיה להגיע לשמונה מנדטים. אולם נראה כי בבית היהודי מסרבים להתרגש מדבריו של ראש הממשלה. הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי, אמר "אם נתניהו רוצה הוא יכול להתאחד עם בן גביר ומרזל". 

האיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי נחתם בביתו של הרב דרוקמן, בו הוחלט כי הרב פרץ יהיה מספר אחד ואילו סמוטריץ' הסתפק במקום השני. סמוטריץ' אומנם ויתר על המקום הראשון אך דרש וקיבל הנהגה משותפת עם הרב רפי.