ההסכם בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי מתפורר?

לאחר האיחוד בין הבית היהודי לבין האיחוד הלאומי בירושלים מתחילים לצוץ סדקים בהסכם. כעת מתגלה שהאיחוד הלאומי ישריין במקום השני את יהודה פרוידיגר המזוהה יותר עם הבית היהודי

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/18 21:25 יט באב התשעח

ההסכם בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי מתפורר?
איחוד הסיעות בירושלים, צילום: יח"צ

הבחירות בירושלים: אחרי הטענות של חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג שהתפרסמו כאן בכיפה בדבר האיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי בירושלים, נדמה שהצרות ממשיכות להגיע מבית. 

בין הבית היהודי לבין האיחוד הלאומי נחתם הסכם שלפיו מחזיקת תיק הכספים, חברת הבית היהודי חגית משה תעמוד בראש הרשימה ואילו המקום השני יוקצה לנציג מטעם האיחוד הלאומי. אולם נדמה כי מי שיוצב במקום השני הוא יהודה פרוידיגר, איש הבית היהודי.

הידיעה על כך התפרסמה ב'מיינט ירושלים' ובה תיעוד פנימי מקבוצת וואטסאפ של פעילים. בקבוצה נכתב על ידי אחד הפעילים "יהודה חבר טוב שלי. הוא ממש לא האיחוד הלאומי. איפה אנחנו בתמונה? איפה דב קלמנוביץ'?"

אתמול (ג') פורסם כאן בכיפה כי אריה קינג חתם כבר על הסכם עם האיחוד הלאומי אך הסתבר שההסכם בוטל. קינג הופתע מכך שנרקמה עסקה כזאת בין הבית היהודי לבין האיחוד הלאומי וקרא להסכם "החיקוי הלאומי". 

יהודה פרוידיגר מסר בתגובה:  "היותי חבר הבית היהודי היה ידוע. אין הבדל בין דעותי לבין דעותיהם של חברי האיחוד הלאומי. נתבקשתי בעבר מאריה קינג להיות מספר 2 שלו וזה לא הפריע לו."

מפלגת האיחוד הלאומי מסרה בתגובה: "שילוב הכוחות בין הבית היהודי לבין האיחוד הלאומי יתרום רבות. מעדיפים לא להיגרר לשיח של האשמות ושקרים. יהודה פרוידיגר הוא איש ראוי עם עשייה ציבורי ענפה ומשקף את דרכנו"

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן