הדתה: בתל אביב מפחדים מתפילת הדרך

באחד מביתי הספר בתל אביב חילקו לילדים מחזיקי מפתחות כש'תפילת הדרך' מופיעה בחלקם האחורי. חלק מההורים נפגעו ממחזיק המפתחות וצוות בית הספר הוציא הודעה כי הוא מפסיק בחלוקתם

חדשות כיפה גלעד כהן 20/12/18 21:08 יב בטבת התשעט

הדתה: בתל אביב מפחדים מתפילת הדרך
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

בבית ספר עמי"ת בתל אביב מחלקים לתלמידי בית הספר מעין מתנה מידי חודש. המתנה של החודש האחרון, כך החליטו בבית הספר הוא מחזיק מפתחות. אלא, שבבית הספר לא שמו לב שבחלק האחורי שלי מחזיק המפתחות מופיעה תפילת הדרך. סביב הסוגיה נוצר שיח ובעקבותיו הוחלט כי מכיוון שהופעת תפילת הדרך על מחזיק המפתחות פוגעת ברגשות ההורים, בית הספר יפסיק את חלוקת מחזיק המפתחות.

"הורים יקרים שלום", כך נשלח במייל אל ההורים המודאגים. "בעקבות שיח שנוצר סביב חלוקת מחזיקי המפתחות שבצידם האחורי כתובה תפילת הדרך ברצוננו להבהיר כי מחזיקי המפתחות הוזמנו ללא ידיעה כי בצידם האחורי מופיעה התפילה. לאחר שחולקו מחזיקי מפתחות בודדים, ללא כוונה לקדם אג'נדה דתית. ברגע שהופנה לתשומת ליבנו שהדבר פוגע ברגשות של חלק מההורים, התקבלה ההחלטה להפסיק לחלק את מחזיקי המפתחות, ולחלק מחזיקי מפתחות ללא הכיתוב. מקווים שהנושא יהפוך לשיח." כך נכתב במייל שהוציא צוות בית הספר עמי"ת בתל אביב להורים.

תנועת נאמני תורה ועבודה מסרה בתגובה: "התגובות ההיסטריות של הורים לנוכח מחזיק מפתחות עם תפילת הדרך, מצערות מאוד. הן תוצר ישיר של פחד וחרדה ולעיתים גם תוצר של פעילות אינטנסיבית וכופה מצד קבוצות בחברה החרדית ובציונות הדתית. באו לקרב ויצאו מרחיקות. אין לנו אלא להצטער על תגובות ההורים, ועם זאת לקוות שהגורמים הרלוונטיים במגזר שלנו יפיקו את הלקחים".