"הדרשה המשיחית צריכה להדיר שינה מעיניי הרמטכ"ל": עיתון הארץ נגד מח"ט שומרון

תחת הכותרת "צבא משמרות התורה", מאמר המערכת של עיתון "הארץ" תוקף בחריפות את אל"מ רועי צוויג: "רוח רעה מנשבת בצה"ל. הדרשה המשיחית צריכה להדיר שינה מעיני הרמטכ"ל, שר הביטחון, ראש הממשלה וכלל אזרחי ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/22 14:09 יג בניסן התשפב

"הדרשה המשיחית צריכה להדיר שינה מעיניי הרמטכ"ל": עיתון הארץ נגד מח"ט שומרון
אל"מ צוויג נואם, צילום: צילום מסך

במהלך השבוע האחרון הושחת קבר יוסף בשכם כמה וכמה פעמים על ידי פלשתינאים, ובכדי לשפץ מחדש את פנים מתחם הקבר, יצא צה"ל למבצע במקום. היציאה לוותה בנאום של המח"ט רועי צווייג בו אמר בין היתר כי "במקום זה הובטחה הארץ לאברהם אבינו, כנאמר לזרעך אתן את הארץ הזו", נאום שבעיתון הארץ לא ממש אהבו.

"רוח רעה מנשבת בצה"ל. הדרשה המשיחית שנשא מפקד חטיבת שומרון, אל"מ רועי צוויג, בתדרוך לחיילים לפני כניסתם למתחם קבר יוסף בשכם לאבטחת שיפוצו צריכה להדיר שינה מעיניי הרמטכ"ל, שר הביטחון, ראש הממשלה וכלל אזרחי ישראל", כך נפתח מאמר המערכת של הארץ כנגד מח"ט שומרון.

טרם היציאה, אמר בקשר המח"ט צווייג: "אנו פועלים היום ביד רמה כאבותינו, שעל יציאתם ממצרים בפסח, שנחגג עוד שלושה ימים, אומר הכתוב 'בעצם היום הזה' .לא כגנבים בלילה, אלא כבני מלכים. וכך אנו זוכים להשיב את כבוד הארץ ועם ישראל". אתמול (ד') זהבה גלאון קראה להדיח אותו מתפקידו ואמרה כי זוהי רטוריקה של החיזבאללה.

כאמור, בעיתון הארץ לא אהבו את המילים הללו, במיוחד כשהן הגיעו מאדם שאינו דתי. אל"מ צווייג למד בבית הספר הריאלי בחיפה, שנחשב ליוקרתי וחילוני והוציא מתוכו ארבעה רמטכ"לים. במאמר המערכת נכתב נגדו כי הוא נאם "משל היה משה רבנו ולא מח"ט בצה"ל", וכי הוא תורם ל"הפיכת צה"ל לצבא השם".

עופר וינטר 2

אין זו הפעם הראשונה שבעיתון "הארץ" תוקפים בכירים בצה"ל על שימוש במוטיבים דתיים לפני יציאה למבצעים. ב-2014 כתב מח"ט גבעתי דאז, אל"מ עופר וינטר, ללוחמים לפני היציאה לקרב במבצע "צוק איתן" כי "הלחימה בעזה היא ב'אויב העזתי' אשר מחרף מנאץ ומגדף אלוקי מערכות ישראל". מני פרידמן כתב אז בעיתון נגד מה שהוא כינה "תהליך הדתיות ותופעת המשיחיות בצבא בשנים האחרונות ועל הסכנה האורבת לצבא ולחברה הישראלית עקב העדר תגובה ראויה לתופעה".

עופר וינטר

עופר וינטר צילום: פלאש 90

במאמר נטען כי "אל"מ וינטר איבד את הזכות להוביל לוחמים בצה"ל. אזרחי המדינה מוכרחים להאמין, שהמפקד של צבא העם יציב בראש חטיבת גבעתי מפקד שיהיה נאמן להנחיות הדרג המדיני והצבאי ולרוחן ויהיה מחויב לעולם הערכים שעליו צה"ל מחנך".