הדרישה של 'שוברים שתיקה' מהשרה גילה גמליאל

השבוע הושקה יוזמת השרה גילה גמליאל לתיעוד מורשת ותיקי מתיישבי יו"ש. בארגון 'שוברים שתיקה' פנו לשרה וביקשו תקציב לפרויקט חדש בו הם "מתעדים הקמת ההתנחלויות". השרה גמליאל: "אתם מבקשים כסף מהמדינה? כבר אין ביקוש לסחורה העלובה שלכם באירופה?"

חדשות כיפה גלעד כהן 09/10/18 20:10 ל בתשרי התשעט

הדרישה של 'שוברים שתיקה' מהשרה גילה גמליאל
השר לשוויון חברתי גילה גמליאל, צילום: דוברות המשרד לשוויון חברתי, מותרת בשימוש

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, השיקה אתמול (ב') במרכז מורשת בגין יחד עם מועצת יש"ע ומרכז מורשת בגין את המיזם לתיעוד מורשת ותיקי ומייסדי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. לשם כך, הקצתה  1.5 מיליון ₪ מתקציב המשרד לשוויון חברתי. ארגון 'שוברים שתיקה' בדרישה לשרה: "יש לנו פרוייקט דומה ואנחנו זקוקים לתקציב"

בקריאה של הארגון נאמר כי לאור התעניינות השרה בתיעוד כל צדדיו של פרויקט ההתנחלויות, ראינו לנכון לפנות אליה בבקשה לתקצוב. "המיזם של משרדך עולה בקנה אחד עם פרויקט שאנו עובדים עליו בחודשים האחרונים לאיסוף ופרסום עדויות חיילים משנת 1967 ועד היום. רבות מהעדויות שאספנו נסובות אף הן סביב פרויקט ההתנחלויות, ורבים מהחיילים המעידים בו עוסקים בהקמת ההתנחלויות הראשונות, בהגנה עליהן ובמערכת היחסים בין המתנחלים לבין הצבא בשנותיו הראשונות של פרויקט זה. העדויות אף מצולמות בווידאו, ועל כן מתאימות גם לממד זה של המיזם החדש." דברי 'שוברים שתיקה'

השרה גילה גמליאל לא נשארה חייבת וענתה לארגון בטוויטר: "מה קרה שאחרי 15 שנה אתם באים לבקש כסף ממשלת ישראל? ליבכם גס בכסף האירופאי? כבר אין ביקוש שם לסחורה העלובה שלכם?" כך השרה גילה גמליאל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן