הדרוזים נשארים בבית היהודי

יו"א הפורום הדרוזי במפלגת הבית היהודי הודיע במכתב לחברי המרכז כי הפורום הדרוזי נשאר חלק מהמפלגה. "במסורת הדרוזית והיהודית כאחד ברור לכל כי בית לא עוזבים. סולם הערכים של הציונות הדתית והאחדות שנוצרה בינינו לבינה, הם נר לרגלינו ולאורם נמשיך ללכת בגאון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/19 09:04 כט בטבת התשעט

הדרוזים נשארים בבית היהודי
תמונת ארכיון. הפגנת העדה הדרוזית, צילום: פלאש 90

הדרוזים נשארים בבית? יו"ר הפורום הדרוזי במפלגת הציונות הדתית, אייל אסעד, הודיע כי הוא מתכוון להתמודד על מקום ברשימה לכנסת הקרובה, וכי הפורום הדרוזי יוסיף להיות חלק ממפלגת הבית היהודי, על אף עזיבת בנט ושקד. 

הפורום הדרוזי בבית היהודי  הוקם בשנת 2015 על ידי אייל אסעד וכ-30 פעילים ביוזמת חברי הכנסת ניסן סלומינאסקי ומוטי יוגב מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, בתחילת שנת 2018 הוקם הסניף הדרוזי הראשון של המפלגה  בכפר כסרא שבגליל  וכיום מונה הסניף כ-1500 מתפקדים וכ-35 פעילים 

במכתבו כתב אסעד לחברי המפלגה: "אנחנו, חברי הפורום הדרוזי שבבית היהודי נשארים בבית. במסורת הדרוזית והיהודית כאחד ברור לכל כי בית לא עוזבים. סולם הערכים של הציונות הדתית והאחדות שנוצרה בינינו לבינה, הם נר לרגלינו ולאורם נמשיך ללכת בגאון. נמשיך את פתיחת השורות מתוך הבית היהודי, יחד עם החכי"ם ובעיקר יחד עם הציבור השורשי שמחובר לאדמה כפי שאנו מחוברים אליה, ציבור שמעריך את מסורת אבותיו כפי שאנו מעריכים אותה.

יו"ר הפורום הדרוזי, אייל אסעד

יו"ר הפורום הדרוזי, אייל אסעדצילום: באדיבות המצולם

"בנוסף לכך בעדה הדרוזית ובציונות הדתית  אחוז הגיוס לצה"ל הוא מהגבוהים במדינה, בשני המגזרים האתגר של הסדרת הבנייה משותף ולכן בבקשתי הקים חבר הכנסת מוטי יוגב את השדולה למען קידום הבנייה במגזר הדרוזי.

"בבית היהודי אין מה להתבייש. הבית היהודי - הוא שם היסטורי  מתוך נאומו של שר החוץ הבריטי הלורד בלפור כאשר הבטיח להקים "בית יהודי לאומי בארץ ישראל לעם ישראל"  ומאז גם העדה הדרוזית החלה להצטרף ולסייע לעם היהודי לחזור לארצו ולהקים את מדינת ישראל שבה אנו יחד כתף לכתף מוסרים את גופנו במדי צה"ל ובזרועות הביטחון השונים למען חיים וחופש לנו ולבנינו.
 
"אני יודע את ערכם של חברי הבית היהודי ואני סומך עליהם שידעו לקדם את המפלגה לקדמת הבאה ולהוביל את מדינת ישראל קדימה כפי שעשו קודמנו ב-70 השנים האחרונות. 
יש משברים ואנו נגבר עליהם יחד, ונוכיח את  תרומתנו למדינה ולחברה הישראלית כולה".