"הדרוזים מעוניינים בברית חיים ולא ברית דמים"

איש הליכוד, ליאור קצב, העביר לראש הממשלה מסר לאחר ששוחח עם בכירי העדה הדרוזית סביב משבר חוק הלאום, "אחינו הדרוזים עוסקים פחות בהצהרות וסמנטיקה". לדבריו, הם מעוניינים לפתור בעיות באופן מעשי

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/07/18 17:09 יז באב התשעח

"הדרוזים מעוניינים בברית חיים ולא ברית דמים"
תמונת ארכיון. הפגנת העדה הדרוזית, צילום: פלאש 90

"ברית חיים ולא ברית דמים", זו דרישת העדה הדרוזית ממשלת ישראל. זה המסר שהעביר היום (ראשון) יו"ר הפורום למשילות בישראל, עו"ד ליאור קצב, במכתב ששיגר לראש הממשלה לאחר שנפגש עם בכירים בעדה על רקע המשבר בנושא חוק הלאום.

"המדינה מאד חשובה לאחינו הדרוזים", כתב לנתניהו קצב, שצפוי להתמודד לרשימת הליכוד לקראת הבחירות הקרובות לכנסת.

ל'כיפה' הוא אמר כי "אחינו הדרוזים עוסקים פחות בהצהרות וסמנטיקה. הם מבקשים לצאת מהמשבר הקיים וזאת כדי לחזק את הקשר עם הציבור היהודי במדינה ואת הקשר עם מדינת ישראל. לאחינו הדרוזים חשוב מאד לשמור על המשילות במדינת ישראל. הם שותפים שלנו לדרך ולא רוצים לראות את ממשלת ישראל עסוקה בהתמודדות בזירה המשפטית". 

ניסה להידבר עם הדרוזים. קצב

ניסה להידבר עם הדרוזים. קצבצילום: פלאש 90. אנה קפלן

כשקצב שוחח עם נציגי העדה וביקש לפרוט את הנושאים שמעוררים בהם תחושת קיפוח, ציינו בני שיחו את הצורך לחזק את הדאגה לחיילים משוחררים. הטיפול במחסור בדיור, פיתוח ותשתיות, העצמת השלטון המקומי והנגשת הדור הצעיר להשכלה גבוהה.

"אין לי ספק", הוא הוסיף, "שראש הממשלה, מרגע שהבין את המשבר, שם לו ליעד לשמור ולחזק את החיבור עם אחינו הדרוזים יקדם החלטות ממשלה רבות וחיזוק הקשר עם הציבור הדרוזי רק ילך ויתעצם. הם מבקשים ברית חיים ולא ברית דמים. הם שותפים שלנו וחובה עלינו לשמר את החיבור הזה".