המשבר בהדסה: הוגשה בקשה לאסור על העובדים לשבות

משבר בבתי החולים הדסה, ונראה כי אין פתרון באופק. בתשובת המדינה שהוגשה לבית הדין הארצי לעבודה נחשף, כי נושא שכרם של המתמחים הוסדר עוד בטרם ההחלטה לצאת לשביתה. בכירים במשרד הבריאות: לחשוף את המניע האמתי לשביתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/19 11:26 ט באדר א'

המשבר בהדסה: הוגשה בקשה לאסור על העובדים לשבות
עובדים בהדסה עין כרם. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: דוברות הדסה

לאחר יומיים של שביתה בבתי החולים של הדסה, בהם בתי החולים עבדו במתכונת חירום, הבוקר בשעה 10:00 יתקיים דיון בבית הדין לעבודה בנוכחות הנהלת הדסה ונציגי הסתדרות הרפואית במטרה להחזיר את בית החולים לשגרה

מהחלטות בית הדין שהתקבלו עולה כי בכוונת בית הדין להיכנס לעובי הקורה בענין קליטת מתמחים עד סוף 2019, כאשר בתחילת השבוע התחייב סגן שר הבריאות יעקב ליצמן למצוא את המימון הדרוש על מנת לקלוט את המתמחים כבר בתחילת השבוע הבא.

ההסתדרות הרפואית הודיעה כי על מנת לאפשר דיון ברוח חיובית ולתת כל הזדמנות לפתרון המשבר וקליטת המתמחים כי במהלך היומיים הקרובים (חמישי שישי) בתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם יעבדו כסדרם.

"השביתה שהוכרזה ע"י ההסתדרות הרפואית היתה מיותרת וחסרת עילה, פגעה במאות חולים, פגעה באמון הציבור מול הדסה ופגעה בהיקף של כ- 8 מיליון ש"ח בהכנסותינו, מה שיוסיף צרה למצבינו הכלכלי" כתב מנכ"ל הדסה לצוותים הרפואיים.

דרישה לצו מניעה

פרקליטות המדינה הגישה לבית הדין הארצי לעבודה את נימוקיה, בבקשה להוציא צו מניעה, שיביא להפסקת השביתה שיזמה ההסתדרות הרפואית במרכז הרפואי 'הדסה'. מתשובת המדינה עולה, כי בניגוד לטענות ההסתדרות הרפואית, שהעילה לשביתה הינה קליטת המתמחים והבטחת שכרם, בפועל עוד קודם להודעה על השביתה הוסדר נושא השכר וקליטת המתמחים בידי משרד הבריאות.

"משרד הבריאות הציע שהמתמחים יקלטו לעבודה בבית החולים בחודש מרץ 2019 ", נכתב במסמך שהגישה פרקליטות המדינה לבית הדין הארצי לעבודה. כמו כן הוצע  הוצע ע"י בית החולים כי ישולם למתמחים שכר מתחילת פברואר 2019". ולמרות ההצעה הנדיבה החליטה ההסתדרות באופן תמוה להשבית את בית החולים.  הפרקליטות מדגישה בתשובתה, כי באופן תמוה ההסתדרות התעקשה שלא להיענות לבקשתו של סגן השר הרב יעקב ליצמן, שביקש לפחות לדחות את השביתה עד לשובו של מנהל בית החולים ממסע לגיוס כספים לבית החולים בחו"ל.

בכירים במשרד הבריאות אמרו בעקבות החשיפה "הוכח שהמניעים של ההסתדרות הרפואית להשבית את בית החולים לא נובעים ממניעים טהורים, של דאגה לרופאים. יש לבדוק היטב מה עומד מאחורי ההחלטה לצאת לשביתה דווקא בעיתוי הנוכחי".