הדיל פעל; כמעט כל חברי מועצת הרבנות נשארו בתפקידם

הבחירות למועצת הרבנות הראשית התקיימו היום (ד'), בצל ה'דיל' שנחתם בין הבית היהודי למפלגות החרדיות. מלבד שני שינויים - כל חברי מועצת הרבנות נשארו בתפקידם לקדנציה שלישית. 'עתים': "הציבור מאס בדרך ההתנהלות של הרבנות"

חדשות כיפה יהונתן קליין 05/09/18 22:21 כה באלול התשעח

הדיל פעל; כמעט כל חברי מועצת הרבנות נשארו בתפקידם
רב העיר נשר, הרב יצחק הלוי, עם הרב הראשי הרב יצחק יוסף, צילום: דוברות הרבנות הראשית

רק שני שינויים במועצת הרבנות הראשית ה'חדשה', שנבחרה הערב (ד') - הרב שמחה וייס, רב המושב כפר הרא"ה, והרב שמעון יצחק הלוי, רבה של נשר. שני הרבנים שהודחו הם הרב יוסף גליקסברג, רב העיר גבעתיים, והרב אברהם יוסף שנאלץ לפרוש כי הורשע בפלילים.

מלבד זאת, כל שמונת הרבנים האחרים במועצה נשארו בתפקידם - זו הקדנציה השלישית, לאור הדיל בין הבית היהודי למפלגות החרדיות, שהוביל סגן שר הביטחון אלי בן-דהן, לפיו מועמדי שלוש המפלגות יהיו הרבנים המכהנים. הרב יצחק הלוי, רבה של נשר, קיבל את מירב הקולות, של חברי הגוף הבוחר. גם זאת הוסכם בדיל האמור, שהרב הלוי יחליף את הרב אברהם יוסף.

עשרת החברים במועצת הרבנות הם: הרב יעקב רוזה, הרב יצחק רלב"ג, הרב שמחה וויס, הרב יעקב שפירא, הרב יצחק דוד גרוסמן, הרב יצחק לוי, הרב שמעון גד אליטוב, הרב שמואל אליהו, הרב רצון ערוסי והרב יצחק פרץ.

עם התקבל תוצאות הבחירות למועצת הרבנות הראשית, שמהווה מעין דירקטוריון של הרבנות, בה מתקבלות ההחלטות הרות הגורל בעייני דת במדינה, ארגון 'עתים' ותנועת נאמני תורה ועבודה שולחים מסר חריף של ביקורת על הדרך בה התנהלו הבחירות, בין היתר על הדיל בין נציגי הבית היהודי לנציגי הסיעות החרדיות: "כל מי שחשוב לו הקשר בין העם היהודי לבין היהדות צריך לדאוג".

הרב שאול פרבר, יו"ר ארגון 'עתים': "הסטטיסטיקות מראות שוב ושוב שהציבור מאס בדרך ההתנהלות של הרבנות, והוא מתרחק מהיהדות בגלל אופי המפגש שלו עם שירותי הדת. במקום לבחור רבנים שקשובים לצרכי השעה, משאירים את המצב כפי שהוא בשביל דילים ושקט פוליטי".

תני פרנק, ראש תחום דת ומדינה בתנועת נאמני תורה ועבודה: "קשה להבין כיצד הוסכם על דיל שאיפשר את המשך כהונת המועצה הנוכחית ותת הייצוג לציונות הדתית במועצת הרבנות. מי שחרד למעמדה של הרבנות הראשית אינו יכול לתת לה לקפוא על שמריה ולייצג רק חלק מסויים בעם ישראל".