הגשם לא מפסיק, הכנרת ממשיכה לעלות

הגשם מוסיף לרדת בכל חלקי הארץ, ושיא הסערה צפוי במהלך היום. מפלס הכינרת עלה מעל הקו האדום התחתון, לראשונה מזה 3 שנים, וצפוי להמשיך לעלות. כמויות גשם אדירות בצפון ובירושלים. הגשמים יימשכו עד הלילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/19 09:03 כג באדר א'

הגשם לא מפסיק, הכנרת ממשיכה לעלות
גשם, צילום: shutterstock

החורף לא הולך לשום מקום. הסערה שהתחילה אתמול בבוקר היא החזקה ביותר שפקדה אותנו החורף, עם כמויות גשמים אדירות, בעיקר בצפון-מזרח הכינרת ובירושלים. על פי נתוני השירות המטאורולוגי, במעלה גמלא שבמורדות רמת הגולן נמדדו 56 מ"מ גשם. במקום השני - ירושלים, שם נרשמו 47 מ"מ. גם בבית צידה שבצפון מזרח הכינרת ירדו כמויות גדולות של גשם (42 מ"מ), בחיפה (30 מ"מ), בצפת (28 מ"מ), בכפר בלום שבגליל העליון (19 מ"מ) וברעננה (18 מ"מ). בתל אביב רק 7 מ"מ.

(נחל סמך , סמוך לצומת כורסי, בזרימה החזקה ביותר שנצפתה בו מזה שנים. צילום: ערן גליק, דוברות התנועה הקיבוצית)

מפלס הכינרת עלה אמש מעל הקו האדום התחתון, לראשונה מאז שנת 2016, וביממה האחרונה נוספו אליו עוד 6 ס"מ, והוא עומד כעת על -212.9 מטר. לכינרת מלאה חסרים עוד למעלה מארבעה מטרים של מים.

אתמול נחסמו כבישים בערבה ובנגב בעקבות הצפות ושטפונות. היום לא מתקיימים לימודים במועצה האזורית תמר, שבדרום ים המלח, בעקבות החששות מהצפות ומחסימות כבישים, שיסכנו את התלמידים בדרך אל בתי הספר ובחזור. 

ממעבדת הברקים של חברת החשמל נמסר כי החל מחצות ועד לשעה 06:30 הבוקר, נרשמו 337 פגיעות ברק בשטח ישראל, שהם 447 אחוזים יותר מהממוצע היומי הרב שנתי לחודש פברואר, העומד על 75.

חזאי חברת מטאו-טק, ליאור סודרי, מוסרי כי היום (ה') יהיה גשום וסוער, ירדו גשמים מלווים בסופות רעמים ובברד מצפון הארץ ועד לנגב. ינשבו רוחות חזקות ובדרום יתחוללו גם סופות חול. קיים חשש להצפות ולשיטפונות במקומות הנמוכים ובנחלי הארץ. בחרמון ירד שלג ומשעות הצהרים יתכן שלג גם בצפון הגולן.

משעות הערב יתמעטו הגשמים בהדרגה.

גלישת מאגר דבש במרכז רמת הגולן

גלישת מאגר דבש במרכז רמת הגולן צילום: חדשות כיפה

מחר (ו') הסערה תחלוף, ומזג האוויר ייעשה מעונן חלקית עד מעונן וקר מהרגיל, אך יוסיף לרדת גשם מקומי. עדיין קיים חשש קל לשיטפונות בנחלי הדרום. 

בשבת יהיה מעונן חלקית עד מעונן, וירד גשם מקומי בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה.

בראשון מעונן חלקית, עם עליה קלה בטמפרטורות.

בשכונת בית חנינא שבמזרח ירושלים נלכדה אישה בהצפה, עקב סחף גשמים. שוטרים הגיעו למקום וסייעו בחילוצה למקום מבטחים.

בית שהוצף בשכונת בית חנינא בירושלים

בית שהוצף בשכונת בית חנינא בירושליםצילום: דוברות המשטרה

מדוברות משטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל, יחידות החילוץ של המשטרה ערוכים למזג האוויר הסוער ולשיטפונות למתן שירות מיטבי לציבור במטרה לשמור כל חייהם וביטחונם של האזרחים.

"על פי השירות המטאורולוגי מזג האוויר חורפי והסוער, קיים חשש לשיטפונות באזור הבקעה, נחלי ים המלח ומדבר יהודה. לאור החשש משיטפונות ומניסיון העבר ייתכנו חסימות כבישים וסחף בדגש על כביש 90, צומת הלידו, אזור מצוקי דרגות ודרומה וכביש הבקעה.

"שוטרי התנועה ממשיכים בהיערכותם ובכוחות מתוגברים למתן שירות לציבור ובפרט בכבישים במטרה לשמור על חייהם וביטחונם של משתמשי הדרך. משטרת ישראל ממליצה להימנע מהגעה לאזורים בהם קיים חשש ממשי משיטפונות, לרבות עיסוק במה שמכונה "ציד שיטפונות", מה שעלול להוביל לסיכון מיותר.

"ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי 110 של משטרת ישראל. מוקד התנועה של משטרת ישראל יעדכן את מפות הwaze ואת הציבור בדבר מצב התנועה וצירים חסומים באמצעות כלי התקשורת". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן