הגנרל לשעבר פורש ממפלגת העבודה

האלוף במילואים יום טוב סמיה הודיע ליו"ר, אבי גבאי, כי החליט לעזוב מאחר ולטעמו המפלגה "ברחה שמאלה מדיי". לדבריו, "המטרה שלי- השתלבות בהנהגת המדינה בממשלה הבאה, נשארת בתוקף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/18 20:03 כה בתשרי התשעט

הגנרל לשעבר פורש ממפלגת העבודה
גבאי וחברי מפלגתו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

חבר מפלגת העבודה והאלוף במילואים, יום טוב סמיה, הודיע היום (ד') על פרישתו מהמפלגה בטענה שהיא "ברחה שמאלה מדיי".

בחשבון הפייסבוק שלו כתב סמיה כי "המטרה שלי- השתלבות בהנהגת המדינה במסגרת הכנסת ה-21 והממשלה הבאה, נשארת בתוקף! הדרך אל המטרה פחות חשובה ולכן אני מחשב מסלול מחדש".

בהמשך הוא האשים את הנהגת המפלגה בניווט שגוי של הספינה, "על רקע אידאולוגי ומנהיגותי בלבד (המפלגה ברחה שמאלה מדיי - ראו התנגדותי להחלטות שנתקבלו בוועידה האחרונה), החלטתי להפסיק את חברותי במפלגת העבודה אחרי כשנתיים וחצי".

פורש ממפלגת העבודה

פורש ממפלגת העבודהצילום: CC BY-SA 3.0 Edward Kaprov ויקיפדיה

לדברי מי שהתמודד על ראשות המפלגה לפני יותר משנה, הוא הודיע ליו"ר אבי גבאי על החלטתו בטרם פרסם זאת באופן פומבי. "אני מודה לחברי וחברות המפלגה אשר דרכם למדתי המון על פוליטיקה בכלל והתנהלות מפלגתית בפרט", אמר וציין כי "ישנם אנשים נפלאים במפלגת העבודה אשר הקימה את המדינה ומניות הבכורה לתקומתה וביסוסה עד 1977 לא יסולאו בפז ואיש לא יטול זאת גם לא בחריפה שבתעמולות. בהצלחה לנותרים, ומקווה כי מתי שהוא ביחד כן נמצא (המפלגה ואני) נתיבים משותפים למטרה. שאו ברכה וביחד נביא לאחדות".

לפני מספר חודשים, על רקע הפרסומים כאילו גבאי תכנן לצרף למפלגה את הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, הוא אמר בראיון ל 103FM כי "אנשים במפלגת העבודה מבקשים ממני לקום נגד אבי גבאי", ועל כניסתו האפשרית של גנץ לפוליטיקה כי הוא "לא בשל. גנרלים שרוצים ללכת לפוליטיקה צריכים ללמוד להקים עסק, לשלם משכורת".