"הגן המחוסן" יופעל בכל מערכת החינוך?

'איגוד רופאי הילדים' קורא לשרי הבריאות והחינוך לאמץ את היוזמה לדרישת פנקס חיסונים כתנאי לקבלה למוסד חינוכי - בכל גני הילדים ובתי הספר

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/18 11:18 ד באלול התשעח

"הגן המחוסן" יופעל בכל מערכת החינוך?
חיסון. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

האם בקרוב נידרש להציג פנקס חיסונים כתנאי לרישום ילדינו למוסדות חינוכיים? בעקבות יוזמת 'הגן המחוסן', של רשת גני ילדים ברמת השרון, אשר החליטה באופן עצמאי להתנות קבלת ילדים לגנים בהצגת פנקס חיסונים של הילד, פנו באיגוד רופאי הילדים לשרי החינוך והבריאות להחיל את הצעד בכל גני הילדים ובתי הספר בארץ. כך דווח הבוקר (ד') ב'ידיעות אחרונות'.

"יוזמת הגן המחוסן, העתידה להיכנס אל מערכות החינוך הארציות, עשויה להפחית משמעותית בקרב ילדי ישראל מקרי הידבקות, תחלואה ואף תמותה." נאמר בפניית האיגוד. "מומלץ שהורים יצטרפו ליוזמה ובכך יציבו את בריאות ילדיהם במקום הראשון. האיגוד הישראלי לרפואת ילדים מצטרף ליוזמת הגן המחוסן וקורא לשרי הממשלה ולראשי השלטון המקומי לאמץ אותה ולהפוך את גני הילדים ובתי הספר למקומות בטוחים עבור ילדינו. על פי עיקרי התכנית, גני הילדים יחייבו את ההורים להציג, טרם פתיחת שנת הלימודים, פנקס חיסונים מעודכן של ילדיהם הרשומים לגן, כתנאי להצטרפותם לפתיחת שנת הלימודים".

משרד החינוך מסר ל'ידיעות' בתגובה: "משרד החינוך פועל על פי חוק, ועל כן אין הוא מתנה כניסה של ילד למוסד חינוכי בשל החלטה של הוריו"

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "מניעה גורפת של כניסת ילדים למערכת החינוך היא נושא מורכב אשר צריך להישקל בכובד ראש. המשרד בחן את הנושא מספר פעמים במהלך השנים ולדעת המשרד כיום אין לכך מקום"

באותו נושא, ח"כ אורן חזן (הליכוד) הודיע מוקדם יותר השבוע כי יפעל לקדם חוק בנושא, שיתנה קבלת ילדים לגנים בהצגת פנקס חיסונים