הגיעו מים עד ההר: מדוע ליהודים אסור לשתות מברזיות בהר הבית?

תמונה שמפרסם הבוקר (ג') העיתונאי ארנון סגל מציגה סיטואציה בה שוטר עומד ליד ברזייה ותפקידו לדאוג שיהודים לא ישתו ממנה. המשטרה: פועלים על מנת לאפשר לכל אדם לבקר בשטח הר הבית תוך מערכת איזונים ושיקולים על מנת לשמור על הסדר הציבור

חדשות כיפה גלעד כהן 14/08/18 14:17 ג באלול התשעח

הגיעו מים עד ההר: מדוע ליהודים אסור לשתות מברזיות בהר הבית?
שוטר שומר על הברזייה המדוברת, צילום: ארנון סגל

המציאות בהר הבית: עליית יהודים להר הבית אינה דבר מוסכם על פי כל הרבנים. למרות זאת, לא מעט יהודים נוהגים לפקוד את ההר מידי יום. על אותם יהודים שעולים להר הבית אסורה התפילה. עכשיו, כך מתברר, אסורה גם השתייה.

תמונות וסרטונים שמפרסם עיתונאי מקור ראשון ארנון סגל מוכיחות כי ישנה ברזייה בהר הבית עליה ניצב שוטר אשר כל תפקידו הוא כך שיהודים לא ישתו ממנה. סגל אומר לכיפה: "זו המציאות. אסור ליהודי לשתות שם מים . המשטרה כן תחלק בקבוקי מים ליהודים, אבל לא תאפשר להם לשתות מהברזייה כדי שלא יברך על המים בהר הבית וזה יחשב לתפילה". 

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראה ילד מנסה לשתות מהברזייה ושוטר מונע ממנו לשתות ומבקש ממנו ללכת.

בסרטון נוסף נראה גם סטודנט מ"סטודנטים למען הר הבית" כשהוא ניגש לשתות מים מאותה הברזייה. אלא שלאחר שהשוטר הראשון אפשר לו להגיע לברזיה, הגיע שוטר אחר ומנע את שתיית המים. כשתהה למה אסור לו לשתות, נענה "ככה", על ידי הקצין.

 

ממשטרת ישראל נמסר: במסגרת ביקורים המתקיימים כסדרם מדי יום בשטח הר הבית, פועלת המשטרה בהתאם לתנאי הביקור הנהוגים במקום ומועברים בטרם כניסת המבקרים לשטח ההר. משטרת ישראל פועלת על מנת לאפשר לכל אדם לבקר בשטח הר הבית, ללא הבדל דת, גזע ומין ועושה זאת תוך מערכת איזונים ושיקולים על מנת לשמור על הסדר הציבורי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן