הגיעו למשטרה: "העונש של זיוף של מודעות בחירות הוא עד 7 שנות מאסר"

במטה ליאון התלוננו על מטהו של ברקוביץ, כי הפיצו כרזות מזויפות בשמו של ליאון, שאמר כי "זה עצוב לגלות שמאחורי דמות היחצן מסתתרת דמות משולחת רסן וסכסכנית". גורמים בהתעוררות: "לא הפעם ראשונה שהוא לא שולט בתוצרים שיוצאים מטעמו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/18 15:51 ג בכסלו התשעט

הגיעו למשטרה: "העונש של זיוף של מודעות בחירות הוא עד 7 שנות מאסר"
הקרב רק מתלהט. ליאון וברקוביץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יומיים לפני הסיבוב השני בבחירות לראשות העיר ירושלים, במטה משה ליאוןהגישו היום (ראשון) תלונה במשטרה נגד עופר ברקוביץ, בטענה לזיוף כרזות ומודעות פרסום, כביכול בשמו של יריבו.

ברחבי הבירה נתלו בסוף השבוע מודעות עם תמונתו של משה ליאון, הפונות לציבור הדתי והחרדי וקוראות להצביע, בטענה ש"חתם על התחייבות מלאה למחוק את מורשת ברקת לחילון ירושלים", וכן שאיפשר לסיעות החרדיות "שליטה מלאה" במועצה הדתית, ברבנות העיר ובבתי הדין.

במטה ליאון הגישו תלונה וטענו שמטה ברקוביץ עבר עבירות שונות כמו זיוף והונאה, שימוש במסמך על מנת לקבל דבר וקבלת דבר במרמה". עוד טענו במטה כי לפני הגשת מכתב התלונה הם פנו למטה של התעוררות, ולאחר שלא קיבלו מענה החליטו לעבור למישור המשפטי.

"זה עצוב לגלות שמאחורי דמות היחצן מסתתרת דמות משולחת רסן וסכסכנית", אמר ליאון וציין כי "המוכנה לפלג את ירושלים ולהסית את הציבורים השנים, האחד כגד האחר, כאילו אין מחר, וכאילו אין מדובר בעיר אחת. הכמיהה לאחדות והרצון שהעומד בראש העיר ירושלים יהיה מועמד בעל יכולת, ניסיון ואחריות, ינצחו את המודעות המזויפות ואת צרחות הקוזק הנגזל של ברקוביץ".

המודעות שנטען כי ברקוביץ אחראי להפצתן

המודעות שנטען כי ברקוביץ אחראי להפצתןצילום: צילום מסך

לדבריו, "לאחר הבחירות, ארכיב קואליציה רחבה ויציבה שאליה אזמין גם את התעוררות למרות מעשיהם החמורים, שלא לומר עברייניים". במטהו הוסיפו כי "ברקוביץ איבד את העשתונות והסיר מעליו כל רסן. המטה של ברקוביץ מציף את ירושלים מאז יום ששי האחרון בכרזות ועלונים מזויפים המתחזים להיות עלונים של משה ליאון ובכך מנסה ברקוביץ להסית את הציבור החילוני בחרדי ולהיפך. הדברים חמורים שכן אין מדובר רק בתעמולה עם טעם רע העוברת את הגבול אלא בהונאה וזיוף של מודעות בחירות שהעונש בגינן הוא עד 7 שנות מאסר".

גורמים בהתעוררות דחו את הטענות על הסף ואמרו כי לא מדובר בקמפיין שלהם, "זאת לא הפעם ראשונה שמשה ליאון לא ממש שולט בתוצרים שיוצאים מטעמו כפי ש'לא ידע' על קמפיין הכפשה כנגד השר אלקין, כפי שלא ידע על קמפיין 'גרגמל' וכפי שהכחיש בימים האחרונים שיש לו קשר לקמפיין 'מזרחי מצביע מזרחי'. מוצע לליאון לבדוק עם שותפיו לפני שהוא יוצא מהאשמות חסרי שחר. 

עוד נאמר בתגובה כי "רק בסופ"ש הסתבר לפי הדיווחים, גם במהדורת החדשות 2 וגם במהדורת 'כאן' כי הכל נסגר לליאון מעל הראש. ליאון מספר לכולם שהוא רוצה אחדות אך בשבוע האחרון דגל התורה בשליחות ליאון מפיצים בשכונות מודעות הסתה כנגד עופר ברקוביץ והציבור הציוני בעיר וזה כנראה לא הפריע לו. כנראה, כפי שנטען, משה ליאון לא שולט בהחלטותיו וכך הוא לא שולט גם בקמפיין שלו".