הבעיה החדשה של מקרון: הגברת עליית יהודי צרפת לישראל

הממשלה מגבשת תכנית לעידוד עליית יהודי צרפת. שר התפוצות בנט הזהיר מהבעיה החמורה הפוקדת את יהודי העולם: "ישנה בעיית התבוללות חמורה, וחוסר אכפתיות הולך וגדל של יהודים בתפוצות גם מיהדותם וגם מישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/18 15:54 א בטבת התשעט

הבעיה החדשה של מקרון: הגברת עליית יהודי צרפת לישראל
השר בנט, צילום: מרק ישראל פלאש 90

ראש הממשלה הנחה את שר החינוך והתפוצות בנט, לגבש תכנית ייעודית להגברת העלייה היהודית מצרפת. בנט, הציג כעת (א׳) בישיבת הממשלה השבועית את עשיית משרד התפוצות ואתגרי הקשר עם יהודי העולם.

השר בנט אמר לשרים ״ישנה החמצה היסטורית של ממשלות ישראל לאורך השנים האחרונות, והיא נושא העלייה מצרפת. ישנם 200 אלף יהודים בצרפת שרוצים לעלות לכאן, וכל מערכות המדינה פשוט לא ערוכות לזה. אלו אנשים ציוניים, ערכיים, אוהבי עם ישראל וארץ ישראל - וזו חובה מוסרית שלנו להרים את הכפפה ולסייע להם. בכלים שלי, השקתי לפני שבועיים תכנית לחינוך בלתי פורמלי בקרב עולי צרפת, אבל זה לא מספיק ודרוש מהלך כולל בהובלת הממשלה״. 

עוד הציג השר בנט תמונת מצב עדכנית של יהדות התפוצות: לראשונה, בישראל ישנו ריכוז היהודים הגדול בעולם - מעל 6 מיליון, כאשר בארה״ב ישנם 5.7 מיליון יהודים. ״יחסי ישראל והתפוצות נמצאים במשבר חסר תקדים״, אמר השר בנט והוסיף כי ״נוהגים לספר לנו שזה בגלל הכותל ובגלל הנושא הפלסטיני ובגלל מחלוקות אידיאולוגיות אחרות - זה לא נכון. ישנה בעיית התבוללות חמורה, וחוסר אכפתיות הולך וגדל של יהודים בתפוצות גם מיהדותם וגם מישראל. זה כל הסיפור וזה בגדר אתגר לאומי״.