"הבנים לא יחזרו בדיבורים, הממשלה חלשה במעשים"

במהלך מפגן הזדהות ליד ביתה של משפחת גולדין, קרא אביו של הדר לרה"מ להציב תנאי ברור להסכם השיקום בעזה: "החזרת החיילים והאזרחים הוא תנאי מוקדם לכל מהלך". בג"ץ נוסף יוגש נגד הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/18 20:29 יד בסיון התשעח

"הבנים לא יחזרו בדיבורים, הממשלה חלשה במעשים"
מפגן ההזדהות עם משפחת גולדין, צילום: ללא קרדיט

חברי "מסדר הדר" קיימו הערב (ב') מפגן הזדהות עם משפחת גולדין בכניסה לביתה שבכפר סבא. במהלך האירוע קיימה המשפחה שחזור של הלילה הטראגי מלפני ארבע שנים בו התבשרה כי בנם הדר נחטף ונשבה בידי חמאס. באירוע השתתפו מאות אנשים, ובהם חברי תנועות הנוער, המכינות הקדם צבאיות ותושבי האזור.

"אורון, הדר, אברה והישאם לא יחזרו בדיבורים, אלא רק במעשים. הממשלה שלנו חלשה במעשים", תקף אביו של הדר, שמחה במהלך האירוע.

"בשעות אלה עוברות טיוטות של נוסחים להסכם שיקום ושדרוג במיליארדים לעזה. הסכם שכולו משרת את ממשלת החמאס ומשפר את מעמדה החלש מול האוכלוסייה. ההסכם הזה מתקדם בארמון הנשיאות בקהיר, בבית הלבן בוושינגטון, במטה האו"ם בניו יורק, אבל נתניהו וממשלת ישראל לא מציבים בפני כל הגורמים את הדרישה הכי בסיסית להשבת חיילי צה"ל ואזרחי ישראל מעזה.

"נתניהו חייב להציב תנאי ברור - הומניטרי תמורת הומניטרי. החזרת החיילים והאזרחים הוא תנאי מוקדם לכל מהלך. לא נרשה דבר אחר", הוסיף.

מחר צפויה משפחת גולדין להגיש עתירה נוספת לבג"ץ, שבה תדרוש כי צוות השרים לענייני שבויים ונעדרים יתכנס לראשונה מאז סוף 2016. העתירה תוגש באמצעות יועציה המשפטיים - פרופ׳ אביעד הכהן, עו״ד עודד סבוראי והקליניקות המשפטיות במכללת שערי משפט.

במשפחה טענו כי התברר להם שצוות שרים, שכולל את נתניהו, השר משה כחלון והשר אריה דרעי, שתפקידו לעסוק בנושא השבויים והנעדרים לא התכנס מאז סוף 2016. צוות שרים נוסף בו חברים נתניהו, השר ליברמן והשר ארדן, שתפקידו לעסוק בתנאי האסירים הביטחוניים וביקורי משפחות המחבלים, לא התכנס מאז תחילת 2017.

בעניין זה אמרה המשפחה כי "אנחנו נפנה לבג"ץ בדרישה ששני הצוותים של השרים יתחילו לעבוד, להפעיל לחץ על חמאס ולהביא תוצאות. אנחנו פונים לבג"ץ כדי שנתניהו יחשוף בגלוי את הסכם הכניעה הנוסף שמתגבש ממש עכשיו בתיווך מצרים, ארצות הברית והאומות המאוחדות".