תמונת האיחוד: חפשו את האישה, לא תמצאו

בתמונה של האיחוד בין "הבית היהודי" ל"איחוד הלאומי" כיכבו 15 גברים. אולי האישה צילמה, אולי נדחקה אל מחוץ לתמונה. כולנו בעד אחדות, אבל לא במחיר הדרת הנשים החוצה מהרשימה לכנסת

חדשות כיפה יערה ישורון 21/10/12 10:08 ה בחשון התשעג

תמונת האיחוד: חפשו את האישה, לא תמצאו
כיפה, צילום: כיפה

התפקדתי ל"בית היהודי", כי מרגיש לי הרבה יותר נכון לעשות משהו ולא סתם לשבת על הספה ולקטר. הרי אנחנו אלופים בזה. למה-ככה למה-למה למה-אמה. אז במקום להתבכיין על מר גורלנו, חשבתי שמוטב לשנס מותניים, ולעשות משהו למען העתיד שלנו. הרי הוא לא נקבע באמת פעם בארבע שנים בקלפי. זה קורה לעיתים הרבה יותר תכופות, בהרבה מקומות שאנחנו לא מכירים, מרכזים, ועדות, צירים, ושאר מילים משונות שמזכירות יותר חדר לידה מאשר בחירות של אנשי ציבור.

ואני לא מתחרטת.

אבל משהו בתמונת האיחוד בין הבית היהודי לבין האיחוד הלאומי, המכונה בעגת העם "הבית הלאומי", לא נראה לי. לקח לי שנייה לעכל שלא מדובר בתמונת מחזור של כפר הרא"ה או המדרשיה. לקח לי עוד שניה להבין מה חסר. כלומר, מי חסרה.

(צילום: כיפה)

בבחירות האלו, השכיל הבית היהודי לשלב נשים באמת. באופן אישי הרגשתי את זה בפועל. בדיבורים אישיים עם כמה מהרצים, בשריון מקום (ואפשר באמת לשאול למה רק מקום אחד), בקמפיינים נשיים שרצו בשבועות האחרונים, ע"ע איילת שקד ושולי מועלם.

לא צריך להיות פמינסטית גדולה, לשאת דגלים ולהכריז בשלטי חוצות שהנשים הכי טובות וכל השאר הם סתם. זה גם לא נכון. אבל שילוב נשים במפלגות הוא חשוב מאוד. הרי אם הנשים היו מנהלות את העולם, כמה אחרת היה נראה הכל. כמה רוך חסר בפוליטיקה, וכמה רק אנחנו יכולות להוסיף אותו. כמה הנשים יודעות לדלג על אינטריגות ולהתעלות מעליהן לצורך מטרה משותפת, וכמה תבונה ויצירתיות הן יכולות להוסיף בפתרון מחלוקות ובעיות. בדיוק כמו שהן עושות בבית, ובקריירה, ובשילוב הבלתי-אפשרי שכל הנשים עושות.

הפוליטיקה היא מקום קשה. באמת. וחשוב לומר כל הכבוד לכל מי שמוכן לשים נפשו בכפו, להניח את נפשו על זכוכית מגדלת, ולהימרח בעיתונים עם סיפורים נכונים וגם עם כאלה שלא. נשים שבחרו להיות במקום הזה הן ראויות אפילו יותר. אנחנו רואים את מספר הנשים בכנסת - לא מספיק. בכנסת שהתפזרה השבוע היו בממוצע 22 נשים (התחילו 21, עלו ל-23, וירדו ל-22). גידול משנים קודמות, אבל אנחנו בהחלט זקוקים ליותר.

המפקד לבית היהודי היה מרגש. בפעם הראשונה יכולנו להשתתף באמת בקביעת הרשימה. האמנו באמת ובתמים שהפעם זה יהיה אחרת. זו הסיבה שהצטרפו למפקד הזה כל כך הרבה אנשים. וכל כך הרבה נשים. 44%. זה האחוז שהתאכזב היום כשהוא ראה את התמונה. 44% של מצביעות פוטנציאליות שנחמץ ליבן כששום שמץ של צבע ורוד לא חדר אל התמונה. נכון שזו רק תמונה, ואולי לא שמתם לב, אבל אנחנו רוצות שתשימו לב כל הזמן. כי השילוב הזה הוא קריטי.

תנו לנו הזדמנות לחשוב ולהאמין שהפעם יהיה שינוי. לא רק הנשים זקוקות לייצוג נשי בתמונה ובמפלגה. הגברים זקוקים לכך לא פחות. בתמונה של האיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי כיכבו 15 גברים. אולי האישה צילמה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן