שולי מועלם: להבדיל מש"ס, אנחנו עסוקים בלתרום למדינה ולא רק לקחת

המתמודדת לרשימת "הבית היהודי" תוקפת את ש"ס וטוענת כי המפלגה הדתית-לאומית לא פחות חברתית מאלי ישי ואריה דרעי. "הציבור שלנו עסוק באיך לתת למדינה ולא באיך לקחת ממנה", אמרה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 25/10/12 13:48 ט בחשון התשעג

שולי מועלם: להבדיל מש"ס, אנחנו עסוקים בלתרום למדינה ולא רק לקחת
יחצ, צילום: יחצ

שולי מועלם, המתמודדת הדתייה לרשימת "הבית היהודי", מתמודדת גם על קולו של המצביע החברתי - תוך שהיא תוקפת את תנועת ש"ס ומאשימה אותה בדאגה לאינטרסים שלה, ללא כל תרומה למדינה. בראיון נרחב שקיים העיתונאי עמיחי אתאלי ויתפרסם בסוף השבוע הקרוב ב"מעריב", טוענת מועלם כי "אני לא פחות חברתית מאריה דרעי".

"אנחנו מחוברים לשכבות החלשות לא פחות מש"ס", טענה מועלם בראיון, "גדלתי בשכונות, אני בת להורים שעלו ממרוקו וכמוני יש עוד עשרות אלפים בציבור הציוני דתי. ההבדל הוא שאצלנו יש מקום לנשים, יש מקום ליהדות מאירה ואחרי הכל הציבור שלנו עסוק באיך כל הזמן לתת למדינה ולא באיך לקחת ממנה".

מועלם הסבירה בראיון כי בחרה ללכת לתחום הפוליטי מתוך מטרה "להיות שליחת ציבור ממקום של אמון בציבור של אמון בדרך. אני מחוברת לעולם היהודי ומבחינתי זה המקום שממנו אני יוצאת לעולם הציבורי. היום יש לי יכולות, חיבורים ורצון להשפיע ואת כל זה אני רוצה להביא לידי ביטוי במקום שבו אפשר לעשות את ההשפעה הגדולה ביותר על מדינת ישראל".

"כל החיים שלי הייתי עסוקה בחיבורים וכשהבעל שלי נהרג זה עלה מדרגה ועבר לעשייה יותר כללית. זה התחיל עוד מהילדות בחיפה, אחר כך בזוגיות עם מועלם שהיתה חיבור לא טריוויאלי בין דתיה וחילוני וגם בכל מה שעשיתי אחר כך", הוסיפה מועלם, שציינה כי "בדיוק מהמקום הזה של החיבור אני אומרת, בואו לא נסתגר, בואו נקיים דיאלוג, בואו נראה לציבור הישראלי את היהדות היפה. אנחנו רוצים שיהיו פה נישואין של כמה שיותר יהודים כדת משה וישראל, הליך גיור מסביר פנים ותחומים נוספים שנבקש לשפר".