שולי מועלם: בוחרת כל יום לחיות מחדש, לא להכנע לשכול

המתמודדת לרשימת "הבית היהודי" הייתה לנואמת המרכזית בעצרת ההתייחדות השנתית של חטיבת גולני, במהלכה אף נפגשה וזכתה להערכת הרמטכ"ל בני גנץ על פועלה למען המשפחות השכולות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/08/12 09:50 ה באלול התשעב

שולי מועלם: בוחרת כל יום לחיות מחדש, לא להכנע לשכול
דובר צהל, צילום: דובר צהל

שולי מועלם, המתמודדת לרשימת "הבית היהודי" ואלמנתו של סא"ל משה מועלם שנהרג ב"אסון המסוקים", הייתה אמש (ד') לנואמת המרכזית בעצרת ההתייחדות השנתית של חטיבת גולני. מועלם אף נפגשה עם הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, אשר הביע בפניה את הערכתו האישית על פועלה למען המשפחות השכולות בצה"ל.

בדבריה בעצרת ההתייחדות ציינה מועלם כי "חטיבת גולני היא הבית שלי מאז שהכרתי את בעלי, כבר 25 שנה. הגענו מעולמות שונים, ההבדלים בנינו מייצגים את גווני החברה הישראלית- דתיים וחילוניים, ימין ושמאל , מרכז ופריפריה. והשאלה שעסקנו בה כזוג ומעסיקה היום את כל החברה הישראלית- איך בכל זאת אפשר להצליח יחד? איך אפשר לגשר על ההבדלים, על התפישות השונות, על ההבנה האחרת של המציאות שבה אנו חיים? התשובה של מועלם ושלי היתה אהבה".

מועלם סיפרה כי אל מול המשברים בחיים ניתן לשקוע אל מצולות הייאוש והדכדוך, לראות את "חצי הכוס המלאה" או לבחור בדרכו של רבי עקיבא לאחר חורבן הבית - והיא "להשתמש ברע כמנוף להתחזקות וצמיחה. כאשר אדם נמצא בקושי ומשבר הוא מגלה כוחות נפש שאילולא המשבר לא היו באים לידי ביטוי, בזכות הקשיים האדם טוב יותר ומחוזק יותר. בדרך זו ההסתכלות משתנה ממשבר למבשר- מבשר תקווה, מבשר טוב, מבשר אהבה והתעלות".

"אחרי האסון אני מרגישה שאנו חיים בכל כך הרבה רבדים", סיפרה מועלם, "רובד אחד של חיים משמעותיים,של תקווה. אנו בוחרים כל יום מחדש לחיות ולתת תוכן ומשמעות לחיינו. בחרנו לצמוח מתוך השחור של מותכם. בחרנו ללכת כל הזמן קדימה ולמעלה. ורובד אחר של כאב וגעגועים שלא מרפים. כאב על מותכם, כאב על התוכניות שאתם כבר לא תוציאו אל הפועל, כאב על ההחמצה".

מועלם סיכמה את דבריה בפנייה אל חללי החטיבה: "אהובינו שאינם, אני יודעת היטב שאנחנו הולכים בדרככם ומנסים להיות מעורבים בציבור, להשקיע בכלל תוך שמירה על נקודת הציון הפנימית שלנו ובעיקר מנסים לשמור על האור המיוחד שקרן מכם, ומהאור הזה ומהזכרונות שנותרו לבנות גם אור משלנו".