רשימת "הבית היהודי": סלומינסקי, שקד, אורבך, וורצמן ויוגב

האכזבה הגדולה: ח"כ אורי אורבך נדחק רק אל המקום הרביעי ברשימה. שקד "הפילה" את השיריונים למתמודדת ומתמודד צעיר. בנט: נבחרת מנצחת לקראת הבחירות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/11/12 13:47 כט בחשון התשעג

רשימת "הבית היהודי": סלומינסקי, שקד, אורבך, וורצמן ויוגב
יחצ, צילום: יחצ

אלפי מתפקדים הצביעו והשפיעו ורשימת "הבית היהודי" לכנסת הבאה יוצאת לדרך: מספירת הקולות עולה כי במקום השני ברשימה, מיד אחרי היו"ר נפתלי בנט, דורג חבר הכנסת לשעבר ניסן סלומינסקי. אחריו, במקום השלישי, דורגה המתמודדת איילת שקד ולאחריה ח"כ ויו"ר הסיעה המכהן, ח"כ אורי אורבך. אחרי אורבך דורג סגן יו"ר עיריית באר שבע, אבי וורצמן. אחרי וורצמן דורגו, בסדר הבא: מוטי יוגב, יוני שטבון ושולי מועלם.

(ישיבה ראשונה של הנבחרת החדשה, היום. צילום: הבית היהודי)

במסיבת עיתונאים שהתקיימה בבית העיתונאים בתל אביב, חשף יו"ר ועדת המפקד, דני טרופר, את תוצאות הבחירות לרשימה לכנסת. טרופר אמר כי "המפלגה הזו הייתה פעם שווה 12 מנדטים והיא התרסקה עד 3 מנדטים. רצינו להביא לשינוי, להביא למצב שלציבור הציוני-דתי תהיה הנציגות הראויה לו בכנסת. הבנו מהשטח שהיה ניכור גדול כלפי המפלגה. כולנו הבנו שצריכים שינוי - ובגדול. כדי להחזיר את אמון הציבור במפלגה, יצאנו לפריימריז. בזכות 54,000 המתפקדים הפכנו למפלגה משמעותית בסדר היום של המדינה".

טרופר הודה לח"כ זבולון אורלב על "שהחזיק את המפלגה בתקופה הקשה הזו... הוא קיבל את ההחלטה שלנו על פריימריז, לאחר שהבין שזו ההכרעה הטובה ביותר למען עם ישראל". דבריו של טרופר נקטעו בהערות ביניים ששאלו: "איפה הספרדים? למה אין ספרדים ברשימה הזו?".

נפתלי בנט, יו"ר המפלגה, אמר היום כי "משהו חדש מתחיל היום בעם ישראל. הציונות הדתית, שבמשך הרבה מאוד שנים הייתה שפופה בשדה הפוליטי, קמה היום כעוף החול ומזנקת קדימה. 54 אלף איש התפקדו בחודשים האחרונים לבית היהודי - המפקד הגדול ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. המפלגה הפכה לתנועה התוססת ביותר, החיה ביותר והערכית ביותר במדינה".

"הנבחרת הזו מדהימה", אמר בנט, "יש פה צעירים, ותיקים, ניסיון ורוח חדשה. השילוב שלא היה יכול להיות טוב יותר. דתיים ומי שאינם דתיים. עשינו היסטוריה עם כניסתה של איילת שקד לצמרת המפלגה. יש פה חצי ספרדים, חצי אשכנזים, עולים וגם ותיקים. לא חלמתי על נבחרת טובה יותר למערכה הכבירה שניצבת לפנינו".

שיבוצה של שקד למקום השני ברשימה מבטל למעשה את שני השיריונים למתמודדת ולמתמודד צעיר. ייתכן וחלק מהתמודדים יעתרו לבית הדין של המפלגה על מנת לשקול שיבוץ מחדש של המקומות ברשימת המפלגה לכנסת. אם בית הדין של המפלגה ישנה את החלטתו ביחס לשיריונים, צפוי יוני שטבון להדיח את מוטי יוגב ממקומו ולהתברג במקום המשוריין לצעירים.

ההצבעה לרשימה נסגרה אמש בשעה 22:00 בלילה וספירת הקולות נמשכה עד לשעות הבוקר. הבחירות לרשימה התקיימו על פי שיטת האירוויזיון, כשכל מתפקד מסמן בטופס ההצבעה שלו חמישה מועמדים על פי סדר חשיבותם. המועמד הראשון ברשימה יקבל 4 נקודות, השני 2 נקודות ושלושת הנוספים נקודה אחת לכל אחד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן