רבנים בכירים בציונות הדתית: להצביע רק למתמודדים דתיים

הרבנים צפניה דרורי, איתן אייזמן, ירחמיאל וייס ויצחק שילת, קראו להצביע אך ורק למועמדים אשר "חייהם קודש לדברי ה' בחייהם האישיים ובדרכם הציבורית"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 10/10/12 11:35 כד בתשרי התשעג

רבנים בכירים בציונות הדתית: להצביע רק למתמודדים דתיים
יחצ, צילום: יחצ

עם הכרזת ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקדמת מועד הבחירות משגרים ארבעה רבנים משפיעים בציונות הדתית מכתב בו הם מתייחסים לבחירות הקרבות ולמערכה בתוך "הבית היהודי". במכתב מברכים הרבנים על האחדות במפלגות הציוניות דתיות וקוראים להצביע אך ורק למועמדים אשר "חייהם קודש לדברי ה', בחייהם האישיים ובדרכם הציבורית".

הרבנים החתומים על המכתב הם הרב צפניה דרורי, רב העיר קריית שמונה וראש ישיבת ההסדר שם, הרב איתן אייזמן, ראש רשת החינוך התורני "נעם-צביה", הרב ירחמיאל וייס, ראש ישיבת מרכז הרב לצעירים והרב יצחק שילת, מראשי ישיבת ההסדר 'ברכת משה' במעלה אדומים.

קבוצת הרבנים קוראת למעשה לבחור אך ורק מועמד שחייו קודש לדברי ה' גם בחייו האישיים ובכך מביעים דעתם בנוגע להתמודדותה של איילת שקד, מועמדת ברשימתו של נפתלי בנט. בכך מצדדים הרבנים, למעשה, בעמדתו של ח"כ זבולון אורלב - שהביע התנגדות להתמודדות נציגים חילוניים לרשימת המפלגה לכנסת, דוגמת שקד.

אורלב, שקיבל את מכתב הרבנים, אמר כי "המנהיגות התורנית של הציונות הדתית מחזקת את דעתו ודרכו כי המפד"ל חייבת לשמור על זהותה ואופייה כמפלגה דתית לאומית ובשום אופן לא להפוך את הבית היהודי-המפדל למפלגת ליכוד ב'".

מלבד התנגדות הרבנים למועמדת איילת שקד מרשימתו של נפתלי בנט, קוראים הרבנים לכל נציגי הציבור של הציונות הדתית, "להתאחד ולפעול יחד, במסגרת אחת, לקראת הבחירות לכנסת הבאה".

לפניות לכתב - desk@kipa.co.il