פוצץ ניסיון לפשרה בין המתמודדות הדתיות ל"בית היהודי"

תנועת "אמונה" ניסתה לשווא לגשר בין שולי מועלם לגילה פינקלשטיין, כך שהמתמודדת ה"חלשה" יותר תפרוש מהמרוץ ותתמוך במתמודדת המובילה. סקר שביצעו בתנועה הצביע על פער לטובת מועלם

חדשות כיפה נטעאל בנדל ואורי פולק, כיפה 29/10/12 14:46 יג בחשון התשעג

פוצץ ניסיון לפשרה בין המתמודדות הדתיות ל"בית היהודי"
כיפה, צילום: כיפה

פרסום ראשון: תנועת הנשים "אמונה" ניסתה לתווך בין שתי המועמדות הדתיות לרשימת "הבית היהודי", שולי מועלם וגילה פינקלשטיין, אך לא הצליחה לפשר בין השתיים - מה שמעמיד בסיכון את סיכוייהן של שתי המתמודדות להיכנס למקומות ריאליים ומשמעותיים ברשימה המאוחדת.

לכיפה נודע עוד לפני יום הכיפורים האחרון נערכה פגישה ביוזמת יו"ר תנועת הנשים הדתיות "אמונה", ליאורה מינקה, אליה הוזמנו גילה פינקלשטיין ושולי מועלם. המטרה הייתה למקסם את הסיכוי שאחת מן המתמודדות תייצג את האישה הדתית ברשימת "הבית היהודי". גורם בכיר שהיה מעורב בפגישה מספר כי "הייתה הסכמה שבעל פה כי ייערך סקר עצמאי על ידי 'אמונה', ואם יוכח כי אחת המתמודדות מובילה באופן משמעותי על חברתה - זו תפרוש ותפנה לה את הדרך".

ב"אמונה" ערכו סקר עומק בקרב מתפקדי "הבית היהודי", מייד עם תום המפקד למפלגה, באמצעות מכון "מאגר מוחות". מתוצאות הסקר שהגיעו לידי כיפה מסתמן פער לטובת מועלם לעומת פינקלשטיין. כמו כן מתברר כי אם שתי המתמודדות תרוצנה יחדיו לרשימת "הבית היהודי", קיים חשש משמעותי כי שתיהן לא תכנסנה למקומות ריאליים. מצד שני, אם מועלם ופינקלשטיין תחבורנה יחדיו, לאחת משתיהן צפוי מקום גבוה מאוד בראשות המפלגה.

(צילום: כיפה)

ביום חמישי האחרון התכנסה ועידת "אמונה", מתוך מטרה לקבל החלטה חד משמעית בנושא. חרף כוונתן של הנציגות להגיע להסכמה ולמרות ויכוח סוער שהתגלע בין הצדדים השונים - הועידה הסתיימה בלא הכרעה. מינקה, מצידה, נמנעת בשלב זה מלהודיע על תמיכתה בעד אחת מן המתמודדות, אך היא אכן הבהירה כי היא תומכת באחת משתיהן - ולא באיילת שקד אשר איננה מייצגת את הנשים הדתיות.

פנינו לגילה פינקלשטיין ביחס לנתונים, אך זו טענה כי תוצאות הסקר אינן מדויקות ונתונות לפרשנות. "הסקר מצא כי מבין הנשים אשר הודיעו כי הן בוודאי מתכוונות להגיע ולהצביע, הפער ביני לבין שולי ממש קטן. בכלל, מסקרים אחרים שאני ביצעתי קיבלתי אינדיקציות אחרות מהשטח. סקר זה שקר, ויוכיחו הסקרים שמפרסמים מטות בנט ואורלב שבכל יום מציגים תוצאות אחרות", אומרת פינקלשטיין לכיפה.

"כולן ראויות, אני מפרגנת לכולם, אבל חייבים להיות כנים: הסקר האמיתי יהיה בהצבעה לרשימה. אני חושבת שהוכחתי את עצמי שאני ראויה והסקר הסופי יהיה כשכל 50 אלף המתפקדים יצביעו", הוסיפה פינקלשטיין.

במטה מועלם ציינו בתגובה לכיפה כי "במפקד שבו מספר מכריע של 44% נשים מכלל המתפקדים ברור שישנה חשיבות גדולה בתמיכה של תנועת אמונה במועמדת נציגת הציונות הדתית, שולי מועלם זוכה לתמיכה רחבה מכל קצוות הקשת במגזר הדתי לאומי מרבנים מרכזיים, אנשי ציבור ובייחוד מנשים שומרות מצוות במגזר הדתי. אנו בטוחים כי ב-13 לנובמבר בפריימריז לרשימת הבית היהודי גם נשות אמונה יבינו כי רק שולי מועלם היא המועמדת נציגת הציונות הדתית".

לפניות לכתב - desk@kipa.co.il

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן