עתירה: לפרסם את פרטי ההסכם בין הרשקוביץ לאורלב

עתירה שהוגשה לועדת המפקד דורשת לפרסם את פרטי ההסכם שהושג בין השר דניאל הרשקוביץ לח"כ זבולון אורלב והביא לפרישתו של הרשקוביץ מהמרוץ לראשות המפלגה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/10/12 13:23 יד בחשון התשעג

עתירה: לפרסם את פרטי ההסכם בין הרשקוביץ לאורלב
יחצ, צילום: יחצ

עתירה שהוגשה היום (ב') לועדת המפקד של "הבית היהודי" דורשת לפרסם את פרטי ההסכם בין השר דניאל הרשקוביץ לח"כ זבולון אורלב, שהביא לפרישתו של הרשקוביץ מהמרוץ לראשות המפלגה והודעתו על תמיכה באורלב להנהגה.

בעתירה שהוגשה והגיעה לידי כיפה, נכתב כי "הציבור זכאי לדעת את פרטי ההסכם, טרם לכתו לממש את זכותו לבחור ולהשפיע על חיי התנועה והתנהלותה ועל החיים הדמוקרטיים במדינה". העותר, חנניה וינברגר, ציין כי הוא פנה מספר פעמים להרשקוביץ ואורלב אך אלו לא הסכימו לחשוף בפניו את ההסכם שבפניהם.

(צילום: מטה אורלב)

"אני סבור ומשוכנע שבתוקף מעמדכם הציבורי ותפקידכם רב האחריות - יש לכם סמכות מוסרית ומשפטית להורות לשני מנהיגי התנועה לקיים, הלכה למעשה, את החובה הדמוקרטית, הציבורית והמשפטית בדבר פרסום ההסכם ובמלואו, וזאת גם מבלי שאאלץ להזדקק ולנקוט בהליכים משפטיים פנים-תנועתיים או חיצוניים", כתב וינברגר בעתירתו.

ספק אם ועדת המפקד, שכלל לא עודכנה על פרטי ההסכם ולא הייתה מעורבת בנושא, תחליט לפנות למועמדים ולדרוש מהם להציג את הפרטים. מקורבי אורלב ציינו בתגובה לכיפה כי "יש אנשים שמוכנים לעשות הכל שלא תהיה אחדות. אנחנו קוראים לנפתלי בנט להתנער מאותם אנשים ולהדגיש את אחדות המחנה".