סופית: "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" ירוצו במשותף

ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ נועד עם ח"כ אורי אורבך, לחתימה על הסכם לריצה משותפת בין המפלגות לקראת מערכת הבחירות הקרובה. "נפעל לחיזוק כוחה ועוצמתה של הציונות הדתית"

חדשות כיפה אורי פולק 07/05/12 23:13 טו באייר התשעב

סופית: "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" ירוצו במשותף
יחצ, צילום: יחצ

לאחר חודשים ארוכים של שמועות והערכות, סוף כל סוף - זה סופי: הלילה (ב') נועדו יחדיו ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, יו"ר מפלגת "האיחוד הלאומי" וח"כ אורי אורבך, יו"ר סיעת "הבית היהודי", וחתמו במשותף על הסכם לריצה משותפת במערכת הבחירות הקרובה.

שני חברי הכנסת חתמו על ההסכם, בו נכתב כי "מתוך ראיית צורכי הכלל ומתוך אחריות ציבורית, נפעל יחדיו למען חיזוק כוחה ועוצמתה של הציונות בתחומי החינוך, ההתיישבות, החברה, הביטחון ובעיצוב דמותה היהודית של המדינה".

עוד נכתב כי "הסכם בין המפלגות ייערך בתום בחירת הנציגים של כל מפלגה בנפרד ויהיה כפוף לאישור יושבי הראש שייבחרו בשתי המפלגות".

(המכתב המשותף)



מסתמן כי מה שהניע את שתי המפלגות לחתימה על ההסכם היה דווקא המהלך שיזם נפתלי בנט, עם הקמת מפלגה חדשה יחד עם הרב אביחי רונצקי ואיילת שקד. המפץ הפוליטי בציונות הדתית הכניס לחרדה את שתי המפלגות, אשר על פי הסקרים האחרונים עדיין מתנדנדות סביב אחוז החסימה.

טרם ברור מה יעשו חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי, אשר התנגדו מראש לריצה המשותפת עם "הבית היהודי". גורמים פוליטיים בציונות הדתית מעריכים כי השניים צפויים לפרוש להקמת מפלגה ימנית נוספת אשר תתמודד במערכת הבחירות הקרובה.

בתוך כך, ועדת המפקד של "הבית היהודי" התכנסה הערב והחליטה לקצר את את הליכי המפקד ולהקדים את מועדי הפריימריז לראשות המפלגה, לרשימה לכנסת ולמועצת הסניפים - זאת כתוצאה מהקדמת מערכת הבחירות לחודש ספטמבר. על פי ההחלטה, המפקד ייסתים ב-20/6, כשבאינטרנט ניתן יהיה להתפקד עד ה-22/6. הבחירות ייערכו בסיבוב אחד ליו"ר ולרשימה לכנסת ב-5/7.