ננעלו הבחירות לרשימת "הבית היהודי" לכנסת

אחוזי הצבעה נמוכים יחסית נרשמו במהלך רוב יום ההצבעה. הקלפיות נסגרו בשעה 22:00, התוצאות הסופיות יתפרסמו רק ברביעי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/11/12 22:00 כח בחשון התשעג

ננעלו הבחירות לרשימת "הבית היהודי" לכנסת
יחצ, צילום: יחצ

ננעלו הבחירות לרשימת "הבית היהודי" לכנסת: אלפים השתתפו היום (ג') ביום הבחירות לרשימת המפלגה, באחוזי הצבעה נמוכים יחסית לאורך רוב יום הבחירות, שהביאו את היו"ר נפתלי בנט לקרוא למתפקדים לצאת ולהצביע. ספירת הקולות החלה בשעה 22:00 עם סגירת הקלפיות והזרמת המעטפות אל המטה המרכזי של המפלגה. הרשימה הסופית תתפרסם מחר.

מוקדם יותר פנה בנט למתפקדים ואמר כי "אחוזי ההצבעה עדיין נמוכים מאלו של הבחירות ליו"ר בשבוע שעבר, אך חשוב שהציבור ידע שהזכות להשתתף בבחירת נציגי הרשימה, יהיו אשר יהיו, הינה חשובה ביותר להתחדשות הציונות הדתית".

בנט הצביע אחר הצהריים בקלפי הסמוך לביתו ברעננה. לאחר ההצבעה אמר כי המפלגה "עושה היום שלב נוסף בדרך להתחדשות, פתיחת השורות וההתעוררות הענקית שאנו רואים בציונות הדתית. בעזרת השם - נהיה המפלגה הגדולה בקואליציה שיקים נתניהו אחרי הליכוד ביתנו. אני קורא לכל החברים לצאת ולהצביע".

(מרעננים את השורות, בנט מצביע, היום. צילום: יחצ)

מתלבטים? הכירו את המתמודדים!

ח"כ אורי אורבך אמר לאחר שהצביע לרשימה לכנסת כי "אנחנו משלימים היום מהלך אדיר של דמוקרטיה בציונות הדתית. אני קורא לכל המתפקדים לבוא לקלפיות ולהצביע כדי להשלים את המהפכה". איילת שקד הצביעה בקלפי בתל אביב. "היום אנחנו מביאים קהלים חדשים לבית היהודי כדי להמשיך את התנופה ולחזק את הציונות הדתית ואת המדינה", אמרה שקד, "יש לנו עוד המון משימות שנצטרך לעמוד בהם בכנסת הקרובה, ובראשם חיזוק הזהות היהודית של המדינה ומניעת כל ניסיון להפיכתנו למדינת כל אזרחיה".

גם המתמודדת שולי מועלם הצביעה בקלפי הסמוך לביתה בנווה דניאל. לאחר ההצבעה אמרה כי "מי שחשוב לו היום לראות אישה בהנהגת הבית היהודי ומי שחשוב לו לראות אישה דתייה ברשימה צריך להצביע בעבורי. הבית היהודי חייב להגדיל את הייצוג לנשים בכנסת". המתמודד הצעיר יוני שטבון הצביע בקלפי שבשכונת קריית משה בירושלים. "צריך להבין שלציונות הדתית זהו יום קריטי, יום בו תיבחר הרשימה שתייצג את הציבור בכנסת.רק רשימה מגוונת שמשלבת כוחות שמחוברים היטב לשטח ולעם. התחושה טובה, הפריימריז הסתיימו עכשיו זהו זמן לעשייה בע"ה בכנסת", אמר שטבון.

הבחירות לרשימת המפלגה מתקיימות על פי שיטת האירוויזיון, כשכל מתפקד מסמן בטופס ההצבעה שלו חמישה מועמדים על פי סדר חשיבותם. המועמד הראשון ברשימה יקבל 4 נקודות, השני 2 נקודות ושלושת הנוספים נקודה אחת לכל אחד. במטה המרכזי של המפלגה יחשבו הלילה את סך כל הטפסים.