מפוני גוש קטיף דורשים הכרה מ"הבית היהודי"

המפונים דורשים כי ועדת המפקד תאשר את "גוש קטיף" כאזור מוגדר אשר ייצג במפקד את המתגוררים באתרים זמניים. כיום יכולים המפונים רק להתפקד, אך לא להיבחר

חדשות כיפה אורי פולק 15/05/12 11:36 כג באייר התשעב

מפוני גוש קטיף דורשים הכרה מ"הבית היהודי"
ePublicist-cc-by-nd, צילום: ePublicist-cc-by-nd

מפוני חבל קטיף לשעבר דורשים מועדת המפקד של "הבית היהודי" להכיר בהם כאזור נפרד במסגרת הפריימריז למפלגה המתקיים בימים אלה.

הסיבה לפנייה מבוססת על כך שהמפונים, המתגוררים כיום בחלקם באתרים זמניים, לא נחשבים ל"אזור" מוגדר מבחינת המפקד - ועל כן הם מסוגלים להתפקד אך לא להיבחר. כמו כן, נכון להיום המפלגה לא מתייחסת למפונים כאל אזור אחיד מבחינת מועצות, צירים או סניפים.

אהרן חזות, חבר מרכז המפלגה ומפונה גוש קטיף לשעבר, סיפר לכיפה כי ההחלטה התקבלה בקרב המפונים לאחר שהתבררה להם המציאות החוקית אליה נקלעו. "לפחות במפלגה שלנו אנחנו מבקשים להרגיש בבית", אומר חזות, שמסביר כי מדובר בבקשה שהוגשה הן מנימוקים בירוקרטיים והן מבחינה סמלית. "לכל הפחות, כל עוד אחרון המגורשים לא מצא את נחלתו, אנחנו חושבים שיש מקום להתייחס למפוני הגוש כאל אזור אחיד ולאפשר לנו גם להיבחר במתכונת שהייתה מקובלת לפני הגירוש".

"חשוב לנו לקחת חלק ברמה הלאומית והמגזרית", הוסיף חזות, "אנחנו ציבור מלוכד ואיתן שיש לו את המאפיינים שלו והמקום שלו בתוך המגזר הדתי-לאומי. אם לא ב'בית היהודי', אז איפה. כאן זה הבית. אנחנו מאוד מקווים שועדת המפקד תתן על כך את הדעת ותשקול את בקשתנו".