מסתמן: הרב דנינו ייצג את הקיבוץ הדתי ברשימת הבית היהודי

זאת לאחר פרישת מזכ"ל התנועה, נחמיה רפל, מהמרוץ לרשימת המפלגה. גורמים במזכירות "הקיבוץ הדתי" העריכו כי כבר בשבוע הבא ייבחר דנינו לנציג רשמי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/08/12 10:37 יב באלול התשעב

מסתמן: הרב דנינו ייצג את הקיבוץ הדתי ברשימת הבית היהודי
יחצ, צילום: יחצ

לאחר פרישתו של נחמיה רפל, מזכ"ל "הקיבוץ הדתי", מהמירוץ לרשימת המפלגה בפריימריז המתקיימים בימים אלה, מסתמן כי הרב ד"ר דנינו ייבחר למייצג התנועה הקיבוצית ברשימה. גורמים במזכירות התנועה העריכו באוזני כיפה כי דנינו ייבחר בקרוב לנציג הרשמי.

אמש הודיע מזכ"ל הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל למזכירות התנועה על החלטתו לא להתמודד בפריימריז. עקב כך, נותר לתנועה הקיבוצית נציג טבעי אחד, הרב ד"ר דורון דנינו, חבר קיבוץ שדה אליהו. גורמים במזכירות התנועה העריכו היום שהמשמעות היא שדנינו ייבחר בסופו של יום לנציג רשמי של הקיבוץ הדתי. בימים אלה מגבירם אנשי הקיבוץ הדתי ברחבי את קצב ההתפקדות כדי להגביר את השפעתם בגוף הבוחר.

"אחדות ולא אחידות, זה המסר שאני מוביל", אומר היום הרב דנינו, "כאיש הקיבוץ הדתי וכחוקר הזהות הספרדית ועיירות הפיתוח במדינת ישראל אני סבור שיש בי את היכולת לשלב מזרח ומערב ולאחד סביבי את כל גווני הקשת של הציבור הדתי לאומי. הן אנשי הקיבוץ הדתי והן הקהילות הספרדיות ידעו תמיד להכיל בתוכן גוונים שונים מבלי לשבור את המסגרת הקהילתית".