מבוכה לשקד: גייסה רק גולשים בודדים שיתרמו לקמפיין שלה

17 גולשים בלבד בחרו לתרום לאיילת שקד במסגרת הקמפיין המקוון שהשיקה, בו קיוותה לגייס 60,000 שקלים לטובת התמודדותה בפריימריז לבית היהודי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/08/12 11:02 ג באלול התשעב

מבוכה לשקד: גייסה רק גולשים בודדים שיתרמו לקמפיין שלה
יחצ, צילום: יחצ

אין ספק שכניסתה של המועמדת איילת שקד למירוץ הפריימריז ב"בית היהודי", עוררה עניין רב והפיחה רוח חיים במפקד המדשדש. ח"כ זבולון אורלב תקף את התמודדותה והוביל לפולמוס סביב השאלה: האם יש מקום למתמודדת חילונית במפלגה המגזרית?

שקד אף נהנית מפופולאריות גבוהה ברשתות החברתיות בפרט ובאינטרנט בכלל, כיו"ר תנועת "ישראל שלי" לשעבר וכמי שתומכת בנפתלי בנט המתמודד לראשות הרשימה. אלא שבפועל, בשטח, הקמפיין של שקד עצמה מגלה כי היא לא זוכה לתמיכה מעשית או פוליטית.

באחרונה השיקה שקד קמפיין מקוון לגיוס כספים עבור המטה שלה, לטובת הפריימריז במפלגה. היא קראה ל-2,905 חבריה בפייסבוק להצטרף לקמפיין ולתרום לה כל סכום של כסף, באמצעות אתר אינטרנט שהשיקה. שקד קיוותה לגייס עד ראשית ספטמבר סכום של כ-60,000 שקלים.

ואולם, למרבה ההפתעה, רק 17 גולשים בחרו לסייע לשקד, למרות שהקמפיין הושק כבר לפני כחודש. שקד הצליחה לגייס סכום זעום של 2,776 שקלים, שווה ערך לתרומה אחת ממוצעת שגייסו במקביל בנט, אורלב או הרשקוביץ.

גורם במפלגה אומר לכיפה כי "הנתונים מוכיחים שהתמיכה בשקד היא תמיכה וירטואלית. היא ספין תקשורת - ותו לא. לייקים או לא לייקים, זה לא רלוונטי. אם בפועל בשטח היא מצליחה לגייס תמיכה שמסתכמת ב-17 אנשים, מה זה אומר על המפקד שלה?".

ממטה איילת שקד נמסר בתגובה לכיפה כי "ערכים לא תמיד נמדדים בכסף, ואיילת שקד, שהקימה בהתנדבות את תנועת "ישראל שלי", היא העדות לכך. כעת נותרו רק עוד 15 יום ואנו מבקשים מהציבור הרחב לא להסתפק בסקרים המחמיאים - אלא להתפקד עכשיו ולשקם את הבית היהודי".