מאחורי הסכם האחדות: הרבנים אליהו ורונצקי תיווכו, בנט הראשון שהסכים

הסכם האחדות שנחתם באישון לילה בין נפתלי בנט ליעקב (כצל'ה) כ"ץ, גובש בשבועות האחרונים במרתון של דיונים בין שני המחנות. כצל'ה: נביא ביחד 15 מנדטים לכנסת

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/09/12 07:25 כד באלול התשעב

מאחורי הסכם האחדות: הרבנים אליהו ורונצקי תיווכו, בנט הראשון שהסכים
יחצ, צילום: יחצ

הרבנים תיווכו, ההסכם נחתם: כפי שדווח בכיפה, הלילה (ג') בחצות נחתם הסכם אחדות בין נפתלי בנט, המתמודד לראשות "הבית היהודי", לבין יעקב (כצל'ה) כ"ץ, יו"ר "האיחוד הלאומי". על פי ההסכם, במידה ובנט ייבחר לראשות "הבית היהודי", יפעלו שני הצדדים לגיבוש רשימה משותפת בין שתי המפלגות, בדגש על זהות יהודית, רווחה חברתית, מפעל ההתיישבות, המאבק המדיני על ארץ ישראל ונושאי חינוך נוספים.

מאחורי ההסכם הלילי עמדו עשרות דיונים שהתקיימו באחרונה בין שני הצדדים. ההסכם נחתם, למעשה, לאחר משא ומתן שהתקיים בשבועות האחרונים בתיווכו של הרב שמואל אליהו והרב הראשי לצה"ל לשעבר, תא"ל הרב אבי רונצקי.

נחי אייל, מנכ"ל "האיחוד הלאומי", סיפר כי "בשבועות האחרונים פנינו לשלושת המתמודדים להנהגת 'הבית היהודי' והצענו להם לחתום כבר כעת על מסמך לריצה משותפת בבחירות הבאות. בנט היה הראשון להרים את הכפפה וחתם עם כצל'ה על ההסכם שהועבר אליהם". אייל ציין כי ההישג המשמעותי של ההסכם הוא שמירת העיקרון שאפיין את הסכם האחדות ב-2006, לפיו הרשימה תורכב בשיטת "הריצ'-רצ' (לסירוגין) של חברי "האיחוד הלאומי" ו"הבית היהודי".

כצל'ה ציין כי "אנחנו מקווים לרוץ יחדיו בבחירות הקרובות לנצח ולהביא חמישה עשר מנדטים. זוהי חתימה היסטורית של חיבור 'האיחוד הלאומי' ו'הבית היהודי' יחד. תנועה ציונית דתית לאומית, חילונים ודתיים שיהוו את עמוד השדרה של הממשלה הלאומית". בנט אמר כי "המשמעות היא שאנחנו מתאחדים מבפנים ויוצאים החוצה - לקהלים חדשים. זהו הסכם אחדות היסטורי, עכשיו הזמן לפנות החוצה לציבור היהודי-ציוני במדינת ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן