כמה כסף גייסו המתמודדים לרשימת "הבית היהודי"?

המרוץ לראשות "הבית היהודי" עולה לא מעט כסף, אותו מגייסים המתמודדים מתומכיהם הפוליטיים (למעט נפתלי בנט, שתרם לעצמו 160,000 שקלים). כמה זה עולה להם? כל הפרטים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 01/07/12 17:31 יא בתמוז התשעב

כמה כסף גייסו המתמודדים לרשימת "הבית היהודי"?
יוסי זליגר, צילום: יוסי זליגר

המרוץ במפלגת "הבית היהודי" כרוך בלא מעט כסף, אותו מגייסים המועמדים לרשימה מתומכיהם ופעיליהם הפוליטיים. על פי חוק, מחויבים המעומדים לדווח בזמן אמת על התרומות הנקלטות במשרדיהם, לרבות דיווח על סך התרומה ומקורה. כך, למעשה, עוקב משרד מבקר המדינה אחר תקינות התנהלותם הפוליטית של המועמדים השונים.

מבדיקת כיפה עולה כי המועמד שהצליח לגייס את הסכום הגבוה ביותר עד כה הוא נפתלי בנט - בנט תרם לעצמו 160,000 שקלים מכיסו הפרטי ו-10,000 שקלים נוספים שגייס מהוריו. הסכום מושקע בין היתר ביועצים תקשורתיים ופוליטיים, ארגון חוגי בית בכל רחבי הארץ, מדי יום ואף בסופי שבוע וניהול פעילות מקוונת בחשבון פייסבוק פעיל ואתר אינטרנט להתפקדות דרך תנועת "ישראלים".

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, גייס עד כה סכום של 142,700 שקלים, מרביתם הגיעו מתורמים בני עירו של הרשקוביץ, חיפה. רוב התרומות עומדות על סכומים בממוצע של כ-2,000 שקלים מכל תורם, למעט תרומה בגובה 43 אלף שקלים מאיש העסקים מוטי זוננפלד וכעשרת אלפים שקלים ממוחמד אבו ג'אמע, בדואי תושב רהט שסירב למסור את סיבת התרומה להרשקוביץ. במטה הרשקוביץ ציינו כי ג'אמע, כמו יתר התורמים להרשקוביץ, תומכים במדיניותו ומעוניינים לסייע לו.

ח"כ זבולון אורלב גייס עד כה סכום של 94,599 שקלים, אף הם ממספר רב של תומכים. בין התורמים לאורלב גם ישראל זעירא, יו"ר תנועת התשובה "ראש יהודי", איש העסקים ויזם הנדל"ן משה חדיף ואיש העסקים אבי ביתן. אורלב תרם לעצמו סך של 11,000 שקלים.

המועמדים יוני שטבון ואיילת שקד טרם דיווחו למבקר המדינה על תרומותיהם במהלך המירוץ לרשימת "הבית היהודי". בתגובה לפניית כיפה נמסר ממטה הצעירים שבראשו עומד שטבון כי "יוני שטבון פתח חסכון אישי שלו ממנו הוא מממן את הריצה הפוליטית. יועץ משפטי מוסמך מלווה את כל צעדינו".