יו"ר ועדת המפקד: הרשקוביץ יפרוש מהמרוץ

חשיפה: הרב דני טרופר, יו"ר ועדת מפקד "הבית היהודי", מעריך כי השר הרשקוביץ יפרוש בקרוב מהמרוץ לראשות המפלגה. גורם בכיר במפלגה: "טרופר לא יכול להמשיך בתפקידו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/06/12 13:39 טו בסיון התשעב

יו"ר ועדת המפקד: הרשקוביץ יפרוש מהמרוץ
גשר, צילום: גשר

יו"ר ועדת המפקד של "הבית היהודי", הרב דני טרופר, מעריך באופן אישי כי השר דניאל הרשקוביץ יפרוש מהמירוץ לראשות המפלגה - כך נודע לכיפה. טרופר אף אמר את הדברים בשיחות סגורות לחברי ועדת המפקד של "הבית היהודי".

(צילום: יחצ)

הרב טרופר, המכהן כיו"ר ועדת המפקד של המפלגה, הינו דוקטור להיסטוריה יהודית שהקים וייסד את עמותת "גשר" הפועלת להידוק היחסים בין הציבור הדתי והחילוני בישראל. הוא נחשב לסמכות משמעותית בקרב המפלגה ועד כה ניכר היה כי הוא מקובל על כלל אנשי ועדת המפקד וחברי המפלגה.

ואולם כעת, גורם בכיר במפלגה זעם על הבעת העמדה מצד טרופר, שאמור לנהוג באובייקטיביות, לדבריו. "הרב דני טרופר לוקה בחוסר אובקטיביות מקומם ומשווע. לטרופר יש העדפה ברורה לאחד המתמודדים, והוא לא יכול להמשיך בתפקידו כיו"ר ועדת המפקד", אמר הגורם הבכיר.

בעקבות פרסום הדברים ולאחר שיחה טלפונית שקיים עם השר דניאל הרשקוביץ, ביקש הרב ד"ר דני טרופר להבהיר "כי ייתכן שלקראת הפריימריז ייתכנו שינויים בתמונת המתמודדים ותתכן חבירה בין הרשקוביץ ובנט. איני יודע מי יחבור למי. הדברים בפרוטוקול אינה משקפים את התמונה המלאה". יודגש כי דברים אלו עומדים בניגוד למה שאמר טרופר עצמו לכיפה.

מקורבי השר הרשקוביץ אמרו לכיפה כי "בשונה מבנט, שמתמודד על כל מקום ברשימה לכנסת, השר מתמודד מול אורלב על המקום הראשון בלבד. השר יתמודד עד הסוף וגם ינצח. לפי הנתונים הרשמיים, בנט פקד עד היום מאות אנשים בלבד באמצעות האינטרנט. במוקדם או במאוחר, בנט יבין איפה הוא נמצא ויחבור לשר הרשקוביץ".

במטה בנט ציינו בשיחה עם כיפה כי כבר ביום הראשון פקדו דרך האתר של בנט כמות הגדולה מזו שהתפקדה עד היום לכל המתמודדים ביחד, והוסיפו כי "ח"כ זבולון אורלב והשר הרשקוביץ הינם אנשים ראויים ועתירי זכויות שעשו רבות למען הציבור, וזה ממש לא הזמן להיכנס להאשמות איך הגיעה המפלגה למצב אליו הגיעה. הציבור צמא לבשורה חדשה ואותה תביא הקבוצה החדשה בראשות נפתלי בנט".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן