יוני שטבון יתמודד לרשימת "הבית היהודי": "תומך בבנט"

כפי שפורסם לראשונה בכיפה, יבקש יו"ר תנועת "רעננים" להתמודד על משבצת הצעירים ברשימת "הבית היהודי" לכנסת. שטבון: זו ההזדמנות של כוח הצעיר לפרוץ החוצה

חדשות כיפה אורי פולק 22/05/12 18:29 א בסיון התשעב

יוני שטבון יתמודד לרשימת "הבית היהודי": "תומך בבנט"
יח"צ, צילום: יח"צ

יוני שטבון, יו"ר תנועת "רעננים", הודיע היום (ג') באופן רשמי על התמודדות בפריימריז למפלגת "הבית היהודי" ועל תמיכתו בנפתלי בנט ליו"ר המפלגה. המהלך הפוליטי של שטבון דווח לראשונה בכיפה כבר לפני למעלה מחודש.

שטבון אמר היום לכיפה כי "כניסתו של בנט וחבירת ח"כ אורבך אליו, בנוסף לדמויות חדשות בהתמודדות להנהגת המפלגה נותנת תקווה כי ניתן להפסיק את הקיפאון הפוליטי בציונות הדתית ולהוביל לדרך חדשה. אני גאה להיות שייך לציבור הציוני דתי ולתפישת עולם זו".

עוד ציין שטבון כי הוא "מאמין שעכשיו ניתן גם להשמיע אותה ברמה ציבורית בצורה משמעותית יותר ולהוביל בע"ה גם את הרוח הצעירה". בעקבות הכרזתו הפוליטית, יעזוב שטבון את תפקידו כיו"ר תנועת "רעננים".

שטבון (33), תושב ירושלים, ייסד לפני למעלה משנתיים את תנועת "רעננים" ועמד בראשה מאז היווסדה. התנועה פועלת במרחב הציבורי לאיחוד הכוחות הצעירים בציבור הדתי לאומי, וכן הובילה פרויקטים לחיזוק הזהות היהודית והציונית של החברה הישראלית. באחרונה הובילה התנועה אג'נדה ברורה נגד תנועות השמאל במחנה הציוני-דתי ובראשן "קולך" ו"נאמני תורה ועבודה".

כמו כן משמש שטבון כסמג"ד ביחידה קרבית במילואים, ומעוטר בצל"ש הרמטכ"ל על תפקודו במלחמת לבנון השנייה. לפני למעלה מ-4 שנים השתחרר שטבון משירות בצה"ל לאחר ששימש כמפקד וקצין ביחידת אגוז וחטיבת גולני.