יגאל ביבי: אורלב הוא בעיה קשה מאוד לציונות הדתית

ביבי, לשעבר ח"כ וסגן שר מטעם המפד"ל, תקף בכנס פעילים בפתח תקווה את ההנהגה הישנה של המפלגה וטען כי "היא הסיבה שהתפרקה הציונות הדתית"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 16/07/12 15:27 כו בתמוז התשעב

יגאל ביבי: אורלב הוא בעיה קשה מאוד לציונות הדתית
אתר הכנסת, צילום: אתר הכנסת

יגאל ביבי, לשעבר סגן שר הדתות וחבר כנסת מטעם המפד"ל, מתגייס בתמיכה למען נפתלי בנט: בכנס פעילים למען בנט, שהתקיים באחרונה בפתח תקווה, שתוכנה מתפרסם לראשונה בכיפה, הביע ביבי תמיכה בבנט ואמר כי הוא "מעריך אותו ואת העובדה כי הוא מכניס כוחות חדשים למפלגה". עם זאת, ביבי ציין בשיחה עם כיפה כי תמיכתו נתונה גם ליו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, "שגם הוא מועמד בהחלט ראוי".

"עם ישראל צריך מנהיגות ראויה. אני אומר את זה כבר 34 שנים. הבעיה הקשה ביותר של הציונות הדתית היא חוסר ביטחון עצמי. הציונות הדתית יכולה להעמיד מועמד לראשות ממשלה, להביא 15 מנדטים בשלב ראשון ואחר כך 25 מנדטים. המפד"ל הלכה ודעכה תחת ההנהגה הקיימת. היה סחף גדול, אפי איתם, אלי גבאי עברו לליכוד, יצחק לוי וצבי הנדל עזבו, ראשי המועצות ביש"ע - כמעט כולם אינם איתנו. אני הרגשתי שסגרו לי את הבית", סיפר ביבי לפעילים.

לדבריו, הוא מאמין כי "יש היום סיכוי לאחד את הציבור הדתי לאומי, אני מאמין שזאת המפלגה שצריכה להוביל את המדינה. היום יש לי מספיק עשייה. אני יו"ר המועצה הציונית, יש לי תפקיד כיו"ר הח"כים לשעבר בכנסת, האמת שהייתי אדיש. אבל ברגע שראיתי שיש כוחות חדשים, הבנתי שיש תקווה. עם החברה של פעם זה לא עובד. ראיתי שבא נפתלי בנט, ועוד כוחות חדשים - אני מאמין שעכשיו יהיה שינוי. צריך לאחד את הכוחות - אבל צריך כוחות שלא יהיו בעייתיים".

ביבי תקף בדבריו את ההנהגה הישנה של המפד"ל וטען כי "כולכם סובלים בגלל חוסר האחריות של ההנהגה הזאת. פעם ישיבות ההסדר היו מקבלים את הסכום הגבוה ביותר, היום המימון ירד - ומי משלם? ההורים. כל זה כי הציונות הדתית הפסיקה להיות מנהיגה. זבולון המר זצ"ל כמה ימים לפני שנפטר קרא לי וסיפר מה עשו לו החבר'ה האלה שלו, שלושה ימים לפני שנפטר. זאת הסיבה שהתפרקה הציונות הדתית". בהתייחס לח"כ זבולון אורלב אמר כי הוא "בעיה קשה מאוד לציונות הדתית. הוא החריב אותה".

"כעת צריך כוח פוליטי חדש, להתפקד כמה שיותר - הציונות הדתית צריכה להוביל במדינה. עכשיו אפשר לתקן - תתפקדו - ומהר", ציין ביבי.