טרופר בעד איילת שקד: מקבלים גם חילונים המזדהים עם ערכינו

יו"ר ועדת המפקד של "הבית היהודי" הביע תמיכה בהתמודדותה של איילת שקד בפריימריז למפלגה: "נקבל כחבר כל יהודי ויהודיה המתחייבים בכתב לקבל על עצמם את חוקת המפלגה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/06/12 19:17 כב בסיון התשעב

טרופר בעד איילת שקד: מקבלים גם חילונים המזדהים עם ערכינו
גשר, צילום: גשר

יו"ר ועדת המפקד של "הבית היהודי", הרב ד"ר דני טרופר, התייחס היום (ג') לחיוב בנוגע להתמודדותה של איילת שקד בפריימריז למפלגה המתקיימים בימים אלה.

נוכח הביקורת שהשמיעו חלקים במפלגה על כך ששקד נמנית על הציבור החילוני וכי בחירתה במקום גבוה עלולה לשנות את פני "הבית היהודי", אמר טרופר כי "למפלגה יתקבל כחבר כל יהודי ויהודיה שומרי תורה ומצוות או שומרי מסורת ישראל המכיר ומזדהה עם מטרות המפלגה ושאיפותיה, והמתחייב על פי הצהרה בכתב לקבל על עצמו את חוקת המפלגה וציות להחלטותיה".

לדבריו, "מדינת ישראל של היום, בה יש ערעור אידיאולוגי מצער בחוגים רבים, זקוקה יותר מתמיד למפלגה גדולה וחזקה בה הציונות הדתית משתפת פעולה עם שומרי מסורת בכדי להבטיח את דרכה היהודית, הציונית והדמוקרטית של מדינת ישראל".

שקד עצמה התייחסה השבוע להתמודדותה כחילונית בפריימריז ואמרה כי "חלק מהיציאה של 'הבית היהודי' החוצה היא להפיץ את האור היפה של היהדות ושל הציונות החוצה - נגמרה תקופת ההסתגרות". שקד הביעה צער כי "המפד"ל לדורותיה התעסקה בתוך החינוך הדתי בלבד, ולא דאגה מספיק ליהדות גם בחינוך הכללי. התוצאה: איבוד הזהות היהודית של המדינה. חייבים להפסיק את הגישה הזאת. לא פחות חשוב שילד בת"א יהיה מודע לשורשים היהודיים שלו מאשר ילד דתי בפתח תקווה".