חשיפה: פרצת אבטחה חמורה במערכת ההתפקדות של "הבית היהודי"

מתפקדים אשר לא השלימו את תהליך ההתפקדות קיבלו דוא"ל מועדת המפקד הקורא להם להשלים את ההליך, אלא שבעקבות כשל טכני צורפו להודעה עשרות שמות ופרטים של מתפקדים נוספים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/09/12 13:07 כב באלול התשעב

חשיפה: פרצת אבטחה חמורה במערכת ההתפקדות של "הבית היהודי"

פרצת אבטחה חמורה במערכת ההרשמה וההתפקדות למפלגת "הבית היהודי": לכיפה נודע כי מתפקדים אשר לא השלימו את תהליך ההתפקדות שלהם באתר האינטרנט של ועדת המפקד, קיבלו בימים האחרונים הודעה המבקשת מהם להיכנס לאתר ולהשלים את תהליך ההתפקדות. אלא שבהודעה שנמסרה למתפקדים, נמסרו גם שמות נוספים של מתפקדים אשר לא השלימו את תהליך ההרשמה.

(פרצת האבטחה באתר ועדת המפקד. צילום מסך)

במייל שנשלח למתפקדים אשר הרשמתם לא הושלמה, כותבת רחל ציניקין, רכזת וועדת המפקד והבחירות, כי "בימים אלו מסתיים מפקד הציונות הדתית, התהליך הביא להתעוררות עצומה של הציבור אשר מבקש להתפקד, לבחור ולהשפיע. טופס ההתפקדות שהעלינו באינטרנט מהווה דרך נוחה ומהירה להצטרפות, ומבדיקות שערכנו עולה כי אכן התחלת בתהליך התפקדות דרכו. לצערנו, ההתפקדות לא נקלטה". המתפקד נדרש להכנס לכתובת אתר האינטרנט של ועדת המפקד ולהשלים את תהליך ההתפקדות.

ואולם, להודעת הדוא"ל מצורפים עשרות מכתבים נוספים שהמערכת האוטומטית צירפה בשגגה לכל הודעה, ובהם פנייה למתפקדים נוספים אשר לא השלימו את התפקדותם. בדוא"ל שהועבר לכיפה באמצעות המייל האדום נמסרו עשרות שמות של מתפקדים למפלגה. מבדיקת כיפה עולה כי הם אכן התפקדו, אך לא השלימו את תהליך ההרשמה בעקבות עומס על השרת או איפוס פרטים בטרם הגיעו לשלב מילוי הפרטים הסופי.

בתוך כך, גם מתפקדים רבים אשר השלימו את תהליך ההתפקדות למפלגה, מלינים על כך שועדת המפקד אמנם גבתה מהם את דמי ההתפקדות - אך לא טרחה לעדכן אותם בדבר אישור ההתפקדות באופן סופי. "קיבלתי קבלה בדואר האלקטרוני שהזנתי לועדת המפקד, אך לא קיבלתי שום אישור למעט קבלה על התשלום שהגיעה בתוך זמן קצר", סיפר נעם, שהתפקד לפני כשבוע וחצי למפלגה. "מצחיק שבבית היהודי חייבו אותי תוך יומיים באשראי, אך התמהמהו עד עכשיו באישור פשוט על כך שתהליך ההתפקדות הושלם בהצלחה", הוא מסביר.

גם במטות השונים מודאגים ממתפקדי האינטרנט, שחלק מהם לא השלימו את תהליך ההתפקדות בעקבות כשלים טכניים. היום מבצעים המטות השונים שיחות טלפון ומשגרים הודעות SMS לרשימות תפוצה אדירות, על מנת לעודד את הציבור להתפקד "ברגע האחרון" - עד לנעילת המפקד הלילה בחצות.

חרף פניית כיפה, בועדת המפקד של "הבית היהודי" לא הגיבו לדברים.