ח"כ זבולון אורלב – מהמחוקקים הבולטים בכנסת ה-18

סיכום פעילות הכנסת מעיד כי אורלב מוביל במספר הצעות החוק שאושרו טרומית והוא גם בולט במיוחד בהצעות החוק שאושרו סופית ובשעות הנוכחות במליאה. יתר הח"כים הדתיים – הרחק מאחור

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 15/10/12 10:28 כט בתשרי התשעג

ח"כ זבולון אורלב – מהמחוקקים הבולטים בכנסת ה-18
יחצ, צילום: יחצ

מסיכום נתוני פעילות חברי הכנסת במהלך הכנסת ה-18 עולה כי ח"כ זבולון אורלב ("הבית היהודי") מוביל במספר הצעות החוק שאושרו בקריאה טרומית - ובולט גם ביתר המדדים שבחנו את פעילות חברי הכנסת.

על פי הנתונים, ח"כ אורלב הגיש 72 הצעות חוק שעברו בקריאה טרומית בכנסת. מדובר על פער ניכר מיתר חברי הכנסת, למעט ח"כ יריב לוין (65 הצעות) וח"כ דב חנין (56 הצעות).

(צילום: איציק אדרי-cc-by-sa)

כמו כן, במספר הצעות החוק שעברו בקריאה ראשונה, עומד אורלב על 26 הצעות חוק וביחס להצעות חוק שאושרו סופית במושב הכנסת האחרון מדובר על 20 הצעות חוק - כשאורלב במקום השני מתוך 120 חברי הכנסת וח"כ יריב לוין במקום הראשון, עם 24 הצעות חוק.

אורלב אף מחזיק בשיא נוסף: הוא ח"כ השלישי שמחזיק בנוכחות מלאה בכנסת ובמליאה. אורלב "בילה" במליאה 27 שעות בממוצע שבועי והשתתף בכ-17 ישיבות וועדה.

אורלב אמר היום לכיפה כי "ההצטיינות הפרלמנטרית משקפת את יכולת המנהיגות והובלת מהלכים פוליטיים מפלגתיים וציבוריים. עובדת היותי המחוקק והפרלמנטר המצטיין לאורך 4 הקדנציות שאני בכנסת, מעידה יותר מכל על יכולתי להנהיג בהצלחה את הציונות הדתית".

ואם תהיתם מה עשו יתר חברי הכנסת הדתיים במושב האחרון, התשובה אינה מרשימה. ח"כ אורי אריאל הצליח להעביר סופית רק 7 הצעות חוק, ציפי חוטובלי עם 3 הצעות חוק ומיכאל בן ארי עם הצעה אחת שאושרה סופית. ובאשר לנוכחות? אחרי אורלב מדורגים: אורי אריאל, מיכאל בן ארי ואורי אורבך.