הרשקוביץ: שינויים בכללי הפריימריז עלולים לפגוע במפלגה

יו"ר "הבית היהודי" מתנגד לשינויים בהחלטות שקיבלה ועדת המפקד, בטענה כי "כל שינוי בכללים שנקבעו עלול להתקבל בציבור באופן שלילי ובסופו של דבר לפגוע במפלגה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/08/12 09:12 כ באב התשעב

הרשקוביץ: שינויים בכללי הפריימריז עלולים לפגוע במפלגה
יחצ, צילום: יחצ

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, מביע התנגדות לשינויים בהחלטות שקיבלה ועדת המפקד, זאת נוכח דרישת המתמודדים הצעירים לשריון מקום נוסף לצעיר ולמתמודדת אישה - חרף החלטה קודמת של הועדה. הרשקוביץ שיגר אמש (ג') מכתב ליו"ר הועדה, הרב דני טרופר, בו הביע את התנגדותו לכל שינוי בשלב זה.

"אף שמלכתחילה אני סבור שהמקום החמישי היה אמור להיות משוריין בכל מקרה לצעיר, עמדתי העקרונית היא שאין לשנות את חוקי הפריימריז לאחר שנקבעו", הסביר הרשקוביץ במכתבו, "בשלב זה, על ועדת המפקד לדון במקרים בהם יש חשש לטוהר ההתפקדות ולא להתייחס לעמדותיהם של המועמדים, שלכל אחד מהם יש שיקולים ואינטרסים שונים".

יו"ר "הבית היהודי" הוסיף כי "כל שינוי בכללים שנקבעו מראש על-ידי היועץ המשפטי ועל ידי מומחים אובייקטיביים (עו"ד אביעד הכהן ופרופ' אבי דיסקין- א.פ) עלול להתקבל בציבור באופן שלילי ובסופו של דבר לפגוע במפלגה".

ועדת המפקד אמורה להתכנס בראשית השבוע הבא כדי לדון בבקשות שהופנו אליה השבוע. יו"ר הועדה, הרב טרופר, ציין ביחס למכתב המתמודדים הצעירים כי "הוועדה קיבלה את הפנייה ותתייחס בכובד ראש לטענות המועלות בה. יחד עם זאת יש לזכור כי מדיניות הוועדה עד כה הייתה לא לשנות החלטות מהותיות שהתקבלו בה בעבר".