הרשקוביץ פורש מהמרוץ ותומך באורלב: "ננהיג יחד את המפלגה"

במסיבת עיתונאים משותפת הציגו שני היריבים חזית מאוחדת והסבירו כי בחרו ללכת ביחד "למען אחדות השורות בציונות הדתית". הרשקוביץ הכחיש כי קיבל את ההחלטה בעקבות לחצים מלשכת נתניהו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/10/12 20:05 ו בחשון התשעג

הרשקוביץ פורש מהמרוץ ותומך באורלב: "ננהיג יחד את המפלגה"
יחצ, צילום: יחצ

השר דניאל הרשקוביץ וח"כ זבולון אורלב קיימו הערב (ב') מסיבת עיתונאים בו הכריז הרשקוביץ על פרישתו מהמרוץ לראשות "הבית היהודי" ותמיכתו באורלב לראשות הרשימה. ההחלטה התקבלה בעקבות הסכם שהוסדר בין השניים ביממה האחרונה, לפיה הרשקוביץ יקבל תפקיד שר בכיר במידה ו"הבית היהודי" תכנס לקואליציה הבאה, לאחר הבחירות לכנסת.

(הרשקוביץ ואורלב, הערב במסיבת העיתונאים. צילום: מטה אורלב)

במסיבת העיתונאים הסביר הרשקוביץ כי ההחלטה התקבלה אצלו לאחר "ויתורים לא קלים" וזאת למען "אחדות השורות". הרשקוביץ אישר כי ניהל מגעים גם עם נפתלי בנט על מנת לחבור אליו ולתמוך בו, אלא שכפי שדווח בכיפה - בנט סירב להצעתו.

"אנחנו מקווים שגם בנט יצטרף אלינו", אמר הרשקוביץ הערב, שהכחיש כי מאחורי המהלך עומדת לשכת נתניהו, שמעדיפה את אורלב בראשות "הבית היהודי" מאשר את המתמודד נפתלי בנט. כמו כן הודיע הרשקוביץ כי הוא מסיר את מועמדותו לא רק מראשות המפלגה, אלא גם מרשימתה לכנסת - והוא לא יכהן כח"כ.

אורלב עצמו אמר כי יש לו "הערכה עמוקה" כלפי הרשקוביץ וכי "התחייבתי שההנהגה תהיה משותפת". לדבריו, השניים "רואים עין בעין את המחויבות שלנו להמשך דרכה של המפלגה ומתוך ניסיוננו הפוליטי הבנו כי אפשר לוותר איש לרעהו, על אף שידענו מורדות בקדנציה האחרונה, זאת נוכח האתגרים שעומדים בפנינו המצריכים איחוד כוחות בציונות הדתית".