הרשקוביץ ניסה לפקוד דרוזים למפקד "הבית היהודי"

המהלך שבחן הרשקוביץ נכשל לאחר שהובהר לו על ידי יועצים משפטיים כי חוקת המפלגה מאפשרת התפקדות של יהודים בלבד. טרופר: "המתפקדים אמורים להיות יהודים דתיים או מסורתיים בלבד"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/10/12 12:59 ז בחשון התשעג

הרשקוביץ ניסה לפקוד דרוזים למפקד "הבית היהודי"
יחצ, צילום: יחצ

השר דניאל הרשקוביץ, שהודיע אתמול (ב') על פרישה דרמטית מהמרוץ לראשות "הבית היהודי" ועל תמיכה בח"כ זבולון אורלב לראשות המפלגה, ניסה לפקוד מתפקדים דרוזים על מנת להשפיע על הבחירות הפנימיות במפלגה. העיתונאית טל שניידר, המסקרת את המערכת הפוליטית בבלוג הפרטי שלה, טענה כי הרשקוביץ פנה ליועצים חיצוניים כדי לבדוק את המהלך. חוקת המפלגה, יודגש, מאפשרת התפקדות של יהודים בלבד.

יו"ר ועדת המפקד של "הבית היהודי", הרב דני טרופר, הסביר כי במסגרת המפקד התפקדו כ-12 דרוזים בלבד, "אבל הם נפסלו, כי חוקת המפלגה קובעת שהמתפקדים צריכים להיות יהודים בלבד, ולא יכולנו לקבל אותם. זה מספר זעום ביחס להתפקדות של 52 אלף איש. במפלגה אמורים להיות רק יהודים שומרי מצוות או שומרי מסורת וזה ברור שאנחנו מפלגה יהודית ציונית דתית, אז לכך כל טעם".

הרשקוביץ הגיב לדברים וטען כי "מאז ומתמיד היו סניפים של המפד"ל במגזר הדרוזי. לחברה הדרוזית יש מאפיינים הדומים מאד לחברה היהודית ולמגזר הדתי-לאומי. עם ההודעה על פתיחת השורות בבית היהודי, פנו אלי כמה וכמה ראשי קהילות דרוזיות שעמן אני בקשר שנים רבות בבקשה להשתתף במפקד. אחד מהם אף שאף להתמודד לכנסת".

"לצערי הרב, היועץ המשפטי של ועדת המפקד הודיע כי על פי חוקת המפלגה מי שאינו יהודי לא יכול לבחור ולהיבחר. לאחר שתיבחר הועידה החדשה אני מתכוון לפעול לשינוי החוקה בנושא", הוסיף הרשקוביץ.

במטה הרשקוביץ הבהירו בתגובה לכיפה כי "לא פנינו לאשום יועץ חיצוני בנושא הדרוזים, מדובר בספין שקרי נוסף מטעם בנט".