הרשקוביץ לבנט: זאת אינה עת לפלגנות, אלא שעת האחדות

יו"ר "הבית היהודי" קרא לאנשי מפלגתו החדש של נפתלי בנט, להצטרף ולהתמודד במפקד "הבית היהודי", בטענה כי הוא מהווה "הזדמנות פז לתקן את טעויות העבר ולהשפיע על הכנסת"

חדשות כיפה אורי פולק 17/05/12 09:06 כה באייר התשעב

הרשקוביץ לבנט: זאת אינה עת לפלגנות, אלא שעת האחדות
כיפה, צילום: כיפה

יו"ר "הבית היהודי-מפד"ל החדשה" ושר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ קורא לנפתלי בנט, לרב אביחי רונצקי ולאיילת שקד להצטרף לתנועת "הבית היהודי" ולקחת חלק במפקד ובפריימריז לרשימה לכנסת. "בואו להוביל איתנו", קרא להם השר הרשקוביץ במאמר שיתפרסם השבת בשבועון "בשבע".

"מפקד הציונות הדתית שאותו הובלנו בתנועת 'הבית היהודי-מפד"ל החדשה' הוא הזדמנות פז לתקן את טעויות העבר ולהשפיע ישירות על זהות המועמדים לכנסת. שילוב ומעורבות משמעותית של נשים, צעירים, עולים חדשים, ציבור שומרי המסורת ומגזרים נוספים הם המתכון לתנופת המפלגה", כתב הרשקוביץ.

"אני יודע שרבים אינם מאמינים שניתן להביא שינוי למפלגה שבה המנגנון דאג לשמר את עצמו במשך שנים, וכיום מעדיף שהמפד"ל החדשה תחזור להיות המפד"ל הישנה. אני לא איבדתי את התקווה", הוסיף הרשקוביץ, שציין כי "בכל ביקוריי ביישובים לאורכה ולרוחבה של הארץ אני חש כמיהה אדירה לשינוי פני המפלגה. הפריימריז הללו הם ההזדמנות שלנו לנצח את התככנות והחתרנות שהבריחו מאיתנו כה רבים וטובים - ולהוביל דרך חדשה ונקייה".

הרשקוביץ גם מצביע על שתי סיבות עיקריות שהביאו "לכשלונן המתמשך של המפלגות הדתיות בשדה הפוליטי" ובהן "סגירת השורות בפני קהלים חדשים וכוחות צעירים ורעננים, ותפיסה סקטוריאלית מצומצמת, המנוגדת לאופיים של בוגרי ובוגרות החינוך הדתי-לאומי, השואפים להוביל ולהשפיע בכל מערכות המדינה".

"אין שום סיבה שלא נפרוץ את גבולות הסקטור בכל עשייתנו הפוליטית. כך גם פעלתי בשני כובעיי כיו"ר הבית היהודי-המפד"ל החדשה ושר המדע והטכנולוגיה. אין סתירה בין ראיה כוללת לבין תשומת לב מיוחדת למגזר ולצרכיו. רק מפלגה בעלת מספר מנדטים דו-ספרתי תוכל סוף סוף לפתור את בעיית שכר הלימוד בישיבות התיכוניות ובאולפנות ותהיה לה השפעה משמעותית על מדיניות הממשלה בכל נושא", כתב הרשקוביץ במאמר.

בהתייחס לריצה המשותפת עם "האיחוד הלאומי" במערכת הבחירות הקרובה, טען הרשקוביץ כי כבר כאשר נקרא לשדה הפוליטי הוא ראה "כיצד עומד להתגשם חזון של בית פוליטי גדול ומאוחד לציונות הדתית, במקום רסיסי מפלגות סקטוריאליות שהשפעתן מוגבלת או בלתי קיימת. לצערי החלום הזה טרם קרם עור וגידים, אך הוא ממשמש ובא. ביחד עם ח"כ אורי אורבך סיכמנו עם חברי הכנסת כצל'ה ואורי אריאל כי בע"ה כך יהיה".

את מאמרו מסכם השר בקריאה "לאנשי האיחוד הלאומי וכן לנפתלי בנט, לרב רונצקי ולאיילת שקד, ולרבים וטובים: זאת אינה עת לפלגנות, אלא שעת האחדות. יש לנו הזדמנות פז, אולי אחרונה, להעלות את העגלה במעלה. זה הזמן להתפקד ולהשפיע, לבחור ולהיבחר. בואו להוביל איתנו".